3 صندوق سرمایه گذاری با ارزش 590 میلیارد وارد فرابورس می شوند

به گزارش وبلاگ تجارت به نقل از معاونت علمی و فناوری، صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به عنوان یکی از ابزارهای نوین سرمایه گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای مسئول بازار سرمایه برای سرمایه گذاری عموم مردم در طرح های فناورانه و دانش بنیان طراحی و اجرا شده است.

3 صندوق سرمایه گذاری با ارزش 590 میلیارد وارد فرابورس می شوند

دو صندوق جسورانه 50 و 240 میلیارد تومان سرمایه دارند و تمرکز سرمایه گذاری این صندوق ها در حوزه هایی مانند رسانه و سرگرمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بایو و نانو، پزشکی و سلامت و فناوری های سخت است.

صندوق خصوصی دیگری نیز 300 میلیارد تومان سرمایه دارد و حوزه ­های سرمایه­ گذاری آن صنایع غذایی، معدن و صنایع تبدیلی، ICT و گردشگری خواهد بود.

این صندوق ها، سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه­ گذاری در کسب و کارهای نوپا (استارت اپ ها) و کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می نمایند. این نوع از صندوق ها، سرمایه گذاری هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.

ضمانتی برای سودآوری این صندوق ها وجود ندارد و سرمایه گذاران باید پیش از خرید واحدهای سرمایه گذاری، با امضای اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک پذیره نویسی یا معامله واحدهای سرمایه گذاری صندوق جسورانه و خصوصی نزد کارگزاری های عضو فرابورس ایران اعلام نمایند که با اطلاع دقیق و آگاهی کافی نسبت به پذیره نویسی یا معامله واحدهای سرمایه گذاری صندوق مورد نظر اقدام می نمایند.

صندوق های سرمایه گذاری خصوصی (PE) نیز ابزار مناسبی برای بازسازی، توسعه و ارتقای فعالیت های شرکت ها هستند که با جمع آوری منابع اقتصادی و تخصیص عمده آن به سرمایه گذاری در سهام و سهم الشرکه شرکت ها با موضوع فعالیت های از قبل معین شده بویژه شرکتهای با فناوری بالا، با هدف کسب و حفظ کنترل شرکت و راهنمایی سیاست های اقتصادی و عملیاتی آن به منظور تحقق اهداف مورد نظر و سپس خروج از شرکت سرمایه پذیر صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "3 صندوق سرمایه گذاری با ارزش 590 میلیارد وارد فرابورس می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 صندوق سرمایه گذاری با ارزش 590 میلیارد وارد فرابورس می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید