الزام مشاغل به نصب کارتخوان

به گزارش وبلاگ تجارت، تهران (پانا) - سازمان امور مالیاتی از شهریور سال 1398 برای شفاف سازی درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و یاری به حسابرسی مالیاتی، 15 گروه از فعالان مالی را ملزم به ثبت نام در پایانه فروشگاهی کرد که تا پایان سال 1398، تنها 50 درصد پزشکان از این قانون تمکین کردند پایان با آماده شدن دو پلتفرم سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی از ابتدای سال جاری پذیرش فعالان مالی صورت می گیرد و اجرای قانون از ابتدای خرداد شروع می گردد.

الزام مشاغل به نصب کارتخوان

به گزارش ایسنا، سازمان امور مالیاتی از شهریور سال 1398 معادل 15 گروه از فعالان مالی که حدود 50 شغل می شوند را دسته بندی کرد تا برای شفاف شدن درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و یاری به فرآیند حسابرسی مالیاتی مکلف به ثبت نام در سامانه انتهاه فروشگاهی و استفاده از کارتخوان باشند که اولین گروه از آن ها، پزشکان و فعالان حوزه درمان (مجوز فعالیت آن ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی صادر می گردد) بودند.

این در حالی است که طبق اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی، تا انتها سال 1398 فقط 50 درصد از پزشکان با وجود جریمه ای معادل دو درصد فروش، اقدام به ثبت نام در انتهاه فروشگاهی نموده اند و پس از الزام پزشکان، نوبت به وکلا برای ثبت نام در انتهاه فروشگاهی و استفاده از کارتخوان رسید.

اما اجرای قانون انتهاه های فروشگاهی در سال گذشته به انتها نرسید تا اینکه محمود علیزاده-معاون سازمان امور مالیاتی بیان کرد که با آماده شدن دو پلتفرم سامانه مودیان و انتهاه های فروشگاهی از ابتدای سال جاری پذیرش فعالان مالی صورت می گیرد و اجرای قانون از ابتدای خرداد شروع می گردد.

همچنین، طبق گفته وی لینک سامانه های مورد احتیاج در این زمینه به زودی به وسیله رسانه ها برای ثبت نام فعالان مالی اعلام می گردد تا برای این افراد بر مبنای اطلاعات و شماره منحصر به فرد صورت حساب های الکترونیک صدور گردد.

جرائم نصب نکردن کارتخوان برای مشاغل

علاوه براین، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی درباره جرائم درنظرگرفته شده در این زمینه برای فعالان مالی به ایسنا گفت: از زمانی که ثبت نام در این سامانه شروع و قانون اجرا گردد، صورت حساب های فعالان مالی که در این سامانه ثبت نشده باشد، پذیرش نمی گردد و علاوه براینکه جرایمی بر روی میزان فروش این افراد صورت می گیرد، فعالان مالی که در این سامانه ثبت نام ننموده باشند، نمی توانند صورت حساب صدور نمایند زیرا، سامانه های این قانون برای هر فعال مالی صورت حساب جداگانه ای درنظر گرفته است که این صورت حساب هم برای فروشنده و هم برای خریدار صادر می گردد.

گفتنی است که 50 گروه شغلی که باید از ابتدای اردیبهشت سالجاری برای اتصال به سامانه فروشگاهی اقدام نمایند، بدین توضیح هستند:

1. وکلا

2. مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده

3. دفاتر اسناد رسمی

4. مشاورین املاک

5. تالار پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها، کبابی ها، اغذیه فروشی ها و فست فودی ها، سفره خانه های سنتی و کافی شاپ ها، کترینگ ها و تهیه غذاها، قهوه خانه ها، سالن های غذاخوری و باغ تالارها، باغ سراها، طباخی ها، آش و حلیم پزی ها، جگرکی ها، کته کبابی ها، بریانی فروشی ها و مشاغل مشابه

6. مرکز اقامتی از قبیل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مهمان خانه ها، مسافرخانه ها، باغ ویلاها، اقامتگاه های بین راهی و متل ها

7. نمایشگاه ها و فروشگاه های وسایط نقلیه موتوری(به استثنای ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی)

8. آرایشگاه های مردانه و زنانه

9. آجیل و خشکبار فروشی ها (به استثنای مشمولین ماده (81) قانون مالیات های مستقیم و واردنمایندگان)

10. قنادی ها و شیرینی فروشی ها، آب میوه فروشی ها، بستنی و فالوده فروشی ها

11. میوه و تره بار فروش های مستقر در میادین میوه و تره بار، بار فروشی های میوه و تره بار، میوه فروشی ها

12. مجموعه های فرهنگی و ورزشی

13. لوازم تحریر و نوشت افزارفروشی ها (به استثنای فراوری نمایندگان و وارد نمایندگان)

14. بازی های رایانه ای(گیم نت ها) و کافی نت ها

15. دفاتر خدمات ارتباطی (دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه و ثابت و خدمات پستی)، دفاتر خدمات الکترونیکی (از جمله دفاتر پلیس+10، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونیک قضایی)

منبع: خبرگزاری پانا

به "الزام مشاغل به نصب کارتخوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام مشاغل به نصب کارتخوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید