معرفی موسس شرکت آمازون

به گزارش وبلاگ تجارت، تعداد کارمندان تمام وقت شرکت آمازون در سال 2011 حدود 30 هزار نفر اعلام شد و در آخر سال 2016 به 180 هزار نفر رسید.

معرفی موسس شرکت آمازون

به گزارش خبرنگار ، شرکت آمازون یک شرکت تجارت الکترونیکی و پردازش ابری و بزرگ ترین شرکت خرده فروشی مبتنی بر اینترنت در سراسر جهان است که در تاریخ 5 جولای سال 1994 توسط جف بزوس در شهر سیاتل ایالت واشنگتن بنیان گذاری شد.

این شرکت فعالیت خود را به عنوان فروشگاه آنلاین کتاب شروع کرد و مدتی بعد به فروش محصولات متنوعی مانند سی دی، دی وی دی، نرم افزار، کتاب های الکترونیکی، مبلمان، غذا و اسباب بازی پرداخت. شرکت آمازون روزبه روز محصولات بیشتری را در سایت خود عرضه کرد و امروزه شما هر چیزی که احتیاج داشته باشید را می توانید از آن خریداری کنید.

شرکت آمازون امروزه محصولات زیادی را نیز تحت برند خود به بازار عرضه می نماید. شرکت آمازون در سال 2015 از شرکت خرده فروشی والمارت پیشی گرفت و در 3 ماهه سوم سال 2016 به عنوان چهارمین شرکت با ارزش جهان شناخته شد.

جف بزوس پیش از بنیان گذاری شرکت آمازون به عنوان نایب رئیس در شرکت D. E. Shaw & Co کار می کرد. وی در سال 1994 شغلش را علی رغم نصیحت های رئیس شرکت، پدر و مادرش ترک کرد و به سیاتل رفت تا روی پروژه کسب و کار خود کار کند. وی معتقد بود که کوشش کردن برای راه اندازی یک استارتاپ و شکست خوردن در آن بسیار بهتر از این است که انسان هیچ کاری انجام ندهد و چند وقت بعد از این موضوع پشیمان گردد. جف بزوس نهایتا شرکت خود را در 5 جولای 1994 با نام Cadabra ثبت کرد.

وی یک سال بعد و زمانی که یک وکیل نام شرکت را به اشتباه Cadaver به معنای جسد تلفظ نموده بود، نام آن را به آمازون تغییر داد. جف بزوس در سپتامبر 1994 آدرس اینترنتی Relentless.com به معنای بی رحم را خریداری کرد و قصد داشت تا فروشگاه آنلاین خود را با این آدرس اینترنتی عمومی نماید. اما دوستانش به وی گفتند که این نام کمی شیطانی به نظر می رسد و بهتر است که نام آن را تغییر دهد.

جف بزوس برای انتخاب یک نام مناسب برای شرکت خود که با حرف A. شروع گردد به جستجو در فرهنگ لغت پرداخت و تحت تاثیر نام آمازون نهاده شد. زیرا از جنگل های آمازون به عنوان مکانی عجیب و غریب و متفاوت نام برده شده است و این دقیقا همان توصیفی بود که جف بزوس از آینده کسب و کار خود داشت. رود آمازون بزرگ ترین رود جهان است و او نیز تصمیم داشت تا کسب و کار خودش را تبدیل به بزرگ ترین فروشگاه جهان کند.

وی در یکی از مصاحبه هایش گفته است:

هیچ چیزی در مدل کسب و کار ما وجود ندارد که قابل کپی کردن نباشد. همان طور که صد ها رستوران بعد از مک دونالد و با کپی کردن ایده آن راه اندازی شد. اما این شرکت همچنان دارای درآمد میلیون دلاری است. نام برند یکی از مهم ترین عوامل در ماندگاری یک برند است و اهمیت آن در جهانی آنلاین بسیار بیشتر از اهمیت آن در جهانی واقعی است.

بنابراین نام سایت به Amazon.com تغییر پیدا کرد و در سال 1995 و با این نام فعالیت آنلاین خود را شروع کرد. جالب است بدانید که آدرس Relentless.com همچنان به نام جف بزوس است و اگر آن را در مرورگر خود باز کنید به صفحه اصلی سایت آمازون راهنمایی خواهید شد.

تعداد کارمندان تمام وقت شرکت آمازون در سال 2011 حدود 30 هزار نفر اعلام شد و در آخر سال 2016 به 180 هزار نفر رسید. تعداد کل کارمندان تمام وقت و پاره وقت این شرکت در جهان به 306 هزار و 800 نفر می رسد. آمازون همچنان به فکر گسترش دادن زیرساخت های خود است. این شرکت در چند سال اخیر دستگاه های پخش تلویزیون، بلندگو های هوشمند مجهز به دستیار صوتی الکسا و تلفن های هوشمند خودش را به بازار عرضه نموده است.

البته تلفن های هوشمند آمازون با موفقیت چندانی همراه نبوده اند؛ اما به گفته جف بزوس تیم سخت افزاری آن ها در حال کار کردن روی این موضوع هستند و به زودی خبر های جدیدی در این رابطه منتشر خواهد شد. درواقع رشد شرکت آمازون تنها به تجارت الکترونیکی آن محدود نمی گردد. خدمات رایانش ابری این شرکت حدود 8 میلیارد دلار برای آن ها درآمد داشته است و در آینده نیز شاهد اختراعات و ارائه سرویس های جدیدی از طرف این شرکت خواهیم بود؛ چرا که جف بزوس در یکی از مصاحبه هایش گفته است:

شرکت هایی که به دنبال تجربه کردن چیز های جدید نیستند و با آغوش باز از شکست ها استقبال نمی نمایند درنهایت در یک موقعیت ناامید نماینده قرار خواهند گرفت.

لوگوی معروف شرکت آمازون در تاریخ 19 ژوئن سال 2000 طراحی شد. اگر به این لوگو دقت کنید متوجه خواهید شد که یک فلش از حرف A به حرف Z و به صورت یک لبخند کشیده شده است. از آنجایی که حروف الفبای انگلیسی از a شروع شده و به z ختم می شوند پس منظور از طراحی این لوگو این بوده است که هر چیزی که بخواهید را می توانید در این سایت پیدا کنید. منحنی زیر آن نیز نشان دهنده لبخند حاکی از رضایت مشتری های این برند است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معرفی موسس شرکت آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی موسس شرکت آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید