استفاده از روش های سیزده گانه، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات؛ راه موقت حل کمبود نیروی انسانی

به گزارش وبلاگ تجارت، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای راهبری سازمان از تدوین بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مسائل یادگیری پس از اجرای آزمایشی آن در 5 استان اطلاع داد و گفت علاوه بر اختصاص ده درصد از ورودی ها به آموزش و پرورش استثنایی استفاده از روش های سیزده گانه وزارت، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات راه موقت حل کمبود نیروی انسانی امسال در آموزش و پرورش استثنایی است.

استفاده از روش های سیزده گانه، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات؛ راه موقت حل کمبود نیروی انسانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی برگزار گردید با بیان اینکه در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال تا به امروز 99 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری نموده اند گفت: این مقدار نوبت گیری و علیرغم شرایط کرونایی تا به امروز سابقه نداشته است و بالاتر از 98.8 درصد سال گذشته است.

وی اضافه کرد: تا به امروز 96 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان ارزیابی شده اند و با وجود مسائل سامانه سیدا 57 هزار نوآموز پیش دبستانی هم تا به امروز نوبت گیری نموده اند.

وی در ادامه گفت: غربالگری نشانگان نوآموزان در معرض مسائل یادگیری از جمله برنامه های نوآورانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در امسال به صورت پایلوت در 5 استان و همراه با رنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی انجام می گردد.

وی اضافه کرد: به علت نوآورانه بودن این برنامه، مشورت با اساتید دانشگاهی هم اجرا شده است و پس از انجام غربالگری به صورت پایلوت و ارزیابی غربالگری، این برنامه در سال های آینده به کل کشور تسری خواهد یافت. مهمترین گام پس از شناسایی و غربالگری مداخلات بهنگام برای این نوآموزان است.

معاون وزیر با بیان اینکه سال گذشته سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد و 100 درصد برنامه های آنها محقق شد اضافه کرد: در امسال سه بسته تحولی آموزش های خانواده محور، بازی و ورزش های نشاط آفرین و توسعه کیفی مراکز مسائل ویژه یادگیری در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مسائل یادگیری هم پس از اجرای آزمایشی آن در 5 استان، تدوین خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه آموزش ها در امسال ترکیبی و با رویکرد بازگشایی تدریجی و حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: استراتژی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی نو بازگشایی تدریجی مدارس با رویکرد حفظ سلامت است و بر همین اساس هم در آموزش و پرورش استثنایی و در گام اول آموزش حضوری در مدارس با حداکثر 50 دانش آموز و کلاس های 6 نفره آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس علاوه بر پیگیری آموزش ها از روش های مختلف مبتنی بر اطلس یادگیری باید شرایط بازگشایی مدارس را هم فراهم سازند.

وی گفت: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و در امسال بیش از 53 میلیارد تومان برای هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص خواهد یافت.

حسینی توضیح داد: کلاس بندی دانش آموزان در سیدا باید با جدیت پیگیری گردد تا دانش آموزان بتوانند در حال حاضر از شبکه شاد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فرآیند تفویض اختیار در تمامی استان ها اجرایی شده است گفت: یکسری از گره های مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی با پیگیری های اجرا شده باز شده است و یکی از آن گره ها تامین نیروی انسانی پایدار است که با مصوبه تخصیص ده درصدی ورودی های آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی به مرور این گره باز خواهد شد.

حسینی در خاتمه خواهان پیگیری جدی مستثنی شدن نیروهای استثنایی از قانون جامع مدیریت خدمات کشوری شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "استفاده از روش های سیزده گانه، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات؛ راه موقت حل کمبود نیروی انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از روش های سیزده گانه، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات؛ راه موقت حل کمبود نیروی انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید