ملی پوش اهداف پروازی: از رنکینگ جهانی خارج شدیم، سواد و تجربه مربیان کافی نیست

به گزارش وبلاگ تجارت، محمدحسین پرورش نیا گفت: در مسابقات جهانی فنلاند و امارات عدد خوبی نزدیم تا بتوانیم در رنکینگ جهانی بالا بیاییم.

ملی پوش اهداف پروازی: از رنکینگ جهانی خارج شدیم، سواد و تجربه مربیان کافی نیست

ملی پوش تراپ در گفت و گو با وبلاگ تجارت در پاسخ به این سوال که چرا رشته اهداف پروازی نسبت به تپانچه و تفنگ ضعیف تر عمل نموده است، اظهار کرد: اولویت رشته اهداف پروازی تجهیزات است. بیشتر رشته ها نیاز به تجهیزات دارند اما در رشته تیراندازی مخصوصا در اهداف پروازی سخت افزار خیلی تاثیر دارد. اهداف پروازی در فضای باز انجام می گردد و در این شرایط تجهیزات نقش خود را بیشتر نشان می دهند. یکی از مهمترین دلایل، همین نبود تجهیزات استاندارد مثل تفنگ، فشنگ و بشقابک به روز، با کیفیت و استاندارد است.

وی در ادامه گفت: از طرفی دیگر اهداف پروازی نسبت به تپانچه و تفنگ رشته نوپایی در ایران است. بعد از انقلاب از سال 79 مجددا آغاز به فعالیت نموده و رشته نوپایی است. این رشته نیاز به سواد، علم و اطلاعات فنی مربیان و تجربه دارد. در این رشته سواد و تجربه مربیان آنچنان قوی نیست. تپانچه و تفنگ همواره چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن فعال بوده و مربیان تجربه و علم زیادی نسبت به آن دارند.

ملی پوش تراپ کمبود بودجه را عامل دیگری مطرح نمود و گفت: اهداف پروازی رشته گرانی است، نیاز به اسپانسر دارد. دادگر در این مدت زحمت زیادی کشیده و نگذاشته است اردو و مسابقه ها تعطیل گردد اما این تعداد پاسخگو و کافی نیست. این رشته بیش از این ها نیاز به هزینه دارد. اردوی برون مرزی برای به روز کردن تجهیزات و خرید مهمات ضروری است. رشته ما رشته جذابی است اما چون تا به امروز به مقام و سکو دست نیافته هنوز به چشم نیامده است تا اسپانسر جذب این رشته گردد.

پرورش نیا در پاسخ به این پرسش که با وجود حضور در چند مسابقه علت حذف نام ورزشکاران ایرانی از رنکینگ جهانی چیست گفت: برای این منظور باید در مسابقات برون مرزی شرکت کرد، آن هم مسابقاتی که امتیازش در رنکینگ جهانی محاسبه گردد. هر سال فدراسیون جهانی 4 ورلدکاپ برگزار می نماید که یا باید در هر چهار مسابقه شرکت کرد و یا امتیاز خوبی در یکی دو مسابقه کسب کرد تا بتوان جایگاهی در رنکینگ جهانی داشت.

وی اضافه نمود: در سال 98 ما تنها در چند رویداد حضور داشتیم. مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان و مسابقات آزاد قطر آسیایی بودند و در رنکینگ جهانی تاثیری نداشتند. در دو ورلدکاپ فنلاند و امارات هم مسابقه دادیم که عدد خوبی نزدیم تا بتوانیم در رنکینگ جهانی بالا بیاییم. سال قبل تر در رنکینگ فدراسیون جهانی بودیم، اما در سال گذشته تنها در دو مسابقه جهانی شرکت کردیم. عملکرد ضعیف بوده اما نمی توان گفت مسابقات زیادی شرکت کردیم اما از رنکینگ جهانی خارج شدیم.

ملی پوش اهداف پروازی در خصوص زیرساخت های این رشته در ایران گفت: قدم اصلی در هر رشته ورزشی زیرساخت استاندارد است. متاسفانه در این رشته در ایران فضای استاندارد کافی برای تمرین نداریم. زیرساخت های این رشته در ایران ضعیف است. باید وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان ها برای احداث زمین استاندارد این رشته در استان های مختلف اقدام نمایند. وقتی زمین استاندارد نباشد، رقابت حذف می گردد. با حذف رقابت افت عملکرد خواهیم داشت و این ها بر روی تیم ملی هم اثر خواهد گذاشت. کشورهایی همانند آمریکا، ایتالیا حتی هندوستان در هر شهری یک زمین استاندارد دارند اما در ایران تنها در تهران، کرمان و دو شهر دیگر زمین استاندارد داریم. متاسفانه تجهیزات و زیرساخت ها در ایران درست نیست. باید وزارت ورزش در این راستا یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ملی پوش اهداف پروازی: از رنکینگ جهانی خارج شدیم، سواد و تجربه مربیان کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش اهداف پروازی: از رنکینگ جهانی خارج شدیم، سواد و تجربه مربیان کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید