پروازهای بین المللی، راهی برای توسعه و رونق گردشگری در یزد

به گزارش وبلاگ تجارت، استان یزد برای توسعه و رونق جهانگردی و برای جذب جهانگرد به این استان نیازمند راه اندازی پروازهای خارجی است.

پروازهای بین المللی، راهی برای توسعه و رونق گردشگری در یزد

سعید شعبان سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد با تاکید بر ضرورت معین نقطه صفر مرزی در فرودگاه بین المللی شهید صدوقی (ره) بیان نمود که توسعه دنیاگردی این استان در گرو برقراری پروازهای بین المللی است.

سعید شعبان با یادآوری حضور یزد در کنار استان های اصفهان و فارس به عنوان مثلث طلایی دنیاگردی ایران است گفت که یزد با 2 استان دیگر در جذب دنیاگرد خارجی فاصله دارد و با کوشش برای تسهیل حضور دنیاگردان در این استان کاهش این فاصله ممکن خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرودگاه یزد با وجود داشتن عنوان بین المللی، پرواز بین المللی ندارد، ادامه داد:

فراهم کردن پروازهای خارجی در این استان نخستین اقدام در حوزه دنیاگردی است که باید در راستای فراهم کردن و تکمیل زیرساخت های لازم حوزه دنیاگردی مسئولان و دست اندرکاران مرتبط کوشش نمایند و نمایندگی وزارت امور خارجه نمی تواند به آن ورود کند، چرا که این بحث تخصصی است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه یزد بیان نمود که در حوزه حمل و نقل ریلی یزد نیز چنین مسئله ای هم وجود دارد، طوری که ارتباط ریلی یزد با 2 ضلع مثلث دنیاگردی (اصفهان و فارس) ناقص است و خط ریلی با این استان ها وجود ندارد.

به گفته شعبان مهیا کردن امکان ارائه بهتر خدمات و توانمندی های استانی به خارج از کشور از اهداف ایجاد نمایندگی های وزارت امور خارجه در استان ها است، طوری که قابلیت ها و ظرفیت های استان ها به خارج از کشور از این طریق معرفی گردد.

در حوزه کنسولی خدمات بسیاری ارائه می گردد، از جمله می توان به فراهم کردن تسهیلاتی جهت ویزا دنیاگردان، کارشناسان و بازرگانان خارجی که قصد حضور در یزد دارند، اشاره نمود.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 720 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی شده در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی دنیاگردی ایران، مقصد اول دنیاگردان خارجی و اروپایی است.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تا به امروز در لیست میراث دنیای یونسکو پنج اثر شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد، پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد به ثبت رسیده است.

یزد با عناوینی همانند شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می گردد.

منبع: کجارو / ایرنا

به "پروازهای بین المللی، راهی برای توسعه و رونق گردشگری در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای بین المللی، راهی برای توسعه و رونق گردشگری در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید