ملخ مرده در نقاشی ونگوگ کشف شد

به گزارش وبلاگ تجارت، مدیر موزه نلسون اتکینز کانزاس سیتی از کشفی عجیب و بی سابقه در تابلو نقاشی درختان زیتون اطلاع داد.

ملخ مرده در نقاشی ونگوگ کشف شد

کارشناسان موزه نلسون اتکینز کانزاس سیتی که نقاشی درختان زیتون در آن نگهداری می گردد، در زمان مرتب و دسته بندی کردن آثار این مرکز، متوجه وجود به جای مانده ملخ روی این تابلو شدند.

ونسان ونگوگ که به خلق منظره ها طبیعی در فضای باز معروفیت دارد، این نقاشی را 128 سال پیش کشیده و به نظر می رسد، این حشره نگون بخت با رنگ ها آمیخته شده و از بوم این نابغه هلندی سر درآورده است.

مدیر این موزه درباره این اتفاق گفت:

ونگوگ در فضای باز و با المان های طبیعی کار می کرد و همه می دانیم که او با باد، گرد و غبار، چمن، درختان، مگس ها و ملخ ها سر و کار داشت.

کارشناسان موزه نلسون اتکینز ابتدا فکر می کردند این تکه های اضافی روی بوم، برگ هستند. البته این افردا خاطر نشان کردند که پیدا شدن چنین مواردی، چندان نادر نیست، اما کشف این ملخ که با فرایند کار ونگوگ کاملا تجانس دارد، این مسئله را پررنگ و مجذوب کننده نموده است.

بعلاوه اعلام شده چون هیچ اثری از حرکت روی بوم وجود ندارد، می توان نتیجه گرفت که این حشره پیش از چسبیدن به بوم ونگوگ، مرده بوده است. ونگوگ یک سال پس از کشیدن این تابلو دست به خودکشی زد.

ون سان ونگوگ نقاش نامدار هلندی هرچند در زمان حیاتش در گمنامی به سر می برد و در تمام طول عمر خود تنها یک تابلو، یعنی تاکستان سرخ را فروخت، اما اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان قرن نوزدهم در دنیا شناخته می گردد.

ونگوگ فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال 1880 و در سن 27 سالگی شروع کرد. بعضی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

ونگوگ در 29 جولای 1890 در سن 37 سالگی در میان کشتزارها، گلوله ای به سینه خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

منبع: کجارو / خبرآنلاین

به "ملخ مرده در نقاشی ونگوگ کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملخ مرده در نقاشی ونگوگ کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید