مسئولیت پیگیری اخبار جعلی فضای مجازی برعهده وزارت ارشاد است

به گزارش وبلاگ تجارت به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی به همراه جمعی از معاونان و مدیران مرکز ملی فضای مجازی با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاقات و درباره تحولات فضای مجازی و تأثیر آن بر حوزه فرهنگ تاکید نمود.

مسئولیت پیگیری اخبار جعلی فضای مجازی برعهده وزارت ارشاد است

وی در این ملاقات با اشاره به ضرورت پیگیری طرح تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متناسب با تحولات فضای مجازی در جهان و بر اساس مأموریت های خود نسبت به اجرای طرح تحول در این وزارتخانه اقدام کند و احتیاج است تا سایر دستگاه ها برای پیشبرد برنامه تحول آن به خصوص سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه حمایت و همراهی لازم را انجام دهند.

فیروزآبادی با اشاره به فراوری و توزیع محتوا در فضای مجازی اضافه نمود: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور مسئولیت آنالیز و پیگیری اخبار جعلی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بعلاوه این وزارتخانه می تواند برای ساماندهی فراوری و توزیع محتوا از سوی کاربران غیرحرفه ای (UGC) و افزایش کاربر محور شدن این فضا نقش مؤثری ایفا نماید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر ضرورت تقسیم کار حاکمیتی و شفاف سازی مأموریت های حوزه های فرهنگی و محتوایی با توجه به تعارض و تداخل مأموریت دستگاه های مشمول در این حوزه توضیح داد: باید در روش های ممیزی با توجه به توسعه عرضه محصولات در فضای مجازی بازنگری گردد.

اهتمام به برطرف چالش های فرهنگی ناشی از توسعه فضای مجازی

در این ملاقات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: این وزارتخانه اهتمام جدی برای برطرف چالش های فرهنگی ناشی از توسعه فضای مجازی در کشور و تقسیم کار دستگاهی متناسب با تحولات فضای مجازی دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد برای تحول ساختاری احتیاجمند پشتیبانی شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی است، اضافه نمود: این وزارتخانه آمادگی دارد تا با شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی در حوزه های مأموریتی و در جهت منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حمایت و دفاع از حقوق کاربران و فراوریکنندگان محتوا همکاری و هماهنگی بیشتر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی می تواند نقش بسیار مهمی در تقسیم کار تخصصی و حرفه ای بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگ و محتوا در فضای مجازی ایفا نماید، توضیح داد: با توجه به طراحی و ارائه طرح جامع نظام رسانه ای کشور به مجلس شورای اسلامی، آمادگی همکاری در این موضوع با مرکز ملی فضای مجازی در این وزارتخانه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مسئولیت پیگیری اخبار جعلی فضای مجازی برعهده وزارت ارشاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولیت پیگیری اخبار جعلی فضای مجازی برعهده وزارت ارشاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید