خبرنگاران 9 میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی صادر شد

به گزارش وبلاگ تجارت، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان شمالی گفت: 9 میلیون و 51 هزار یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی در این استان طی هشت سال اخیر صادر شد.

خبرنگاران 9 میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی صادر شد

مجید درخشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تجارت گفت: این مجوز های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذار چهار کشور ایتالیا، هندوستان، افغانستان و پاکستان در حوزه مواد شوینده، سنگ های تزیینی و تولید الکترود ، تولید و بسته بندی مواد غذایی جذب شد.

وی اضافه نمود : تا به امروز 751 هزار یورو از این سرمایه گذاری ها در به استان خراسان شمالی وارد و در بخش تولیدی جذب و مابقی سرمایه گذاری نیز در حال بستری سازی برای جلب و جذب قرار گرفته است.

وی صدور مجوز برای تولید و تولید سنگ های معدنی تزیینی را یکی از عظیمترین سرمایه گذاری های خارجی در استان خراسان شمالی گفت و اظهارداشت : حجم این سرمایه گذاری 8.3 میلیون یورو است که از سوی یکی از سرمایه گذاران ایتالیایی در استان خراسان شمالی در حال اجرا است.

نایب رییس ستاد جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی استان خراسان شمالی اظهارداشت : همچنین 307 هزار یورو توسط سرمایه گذاران پاکستانی در زمینه فرآوری و بسته بندی مواد غذایی، 110 هزار یورو توسط سرمایه گذاران کشور افغانستان در زمینه تولید مواد شوینده و 334 هزار یورو توسط سرمایه گذاران هندی در استان صورت گرفته است.

مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: قبل از شروع به کار دولت یازدهم شرکت کیا الکترود تنها شرکتی در حال رایزنی برای سرمایه گذاری در استان بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم این سرمایه گذاری جذب شد و تمامی فعالیت های آن در سال 1392 به بعد انجام شد.

درخشانی اظهارداشت : با وجود تحریم ها و مسائل مالی، اقدامات خوبی در استان برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام شد و کوشش داریم تا با فراهم کردن شرایط برای بخش خصوصی رونق و جهش مالی در استان محقق گردد.

براساس آمار رسمی در دولت یازدهم و دوازدهم حدود 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شد و استان خراسان شمالی طبق گزارش رسمی رتبه 29 را در بین استان های کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی به خود اختصاص داد.

خراسان شمالی حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11 هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع عظیم صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی 39.6 درصد، صنعت 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 9 میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان شمالی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید