خبرنگاران کابینه جدید مورد حمایت عربستان در یمن معرفی گردید

به گزارش وبلاگ تجارت، تهران- خبرنگاران- منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن که از حمایت ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان برخوردار است، اعضای کابینه تعیین عبدالملک سعید نخست وزیر جدید را معرفی کرد.

خبرنگاران کابینه جدید مورد حمایت عربستان در یمن معرفی گردید

به گزارش رسانه های خبری، منصور هادی روز آدینه در بیانیه ای تشکیل کابینه نخست وزیر جدید را بر اساس توافق ریاض و طرح شورای همکاری خلیج فارس دانست.

تعیین عبدالملک که اعضای کابینه اش از 24 وزیر تشکیل شده گفته است : به حمایت عربستان و کشورهای عضو ائتلاف، اعتماد کامل دارد.

در کابینه دولت مورد حمایت عربستان، احمد عوض بن مبارک به عنوان وزیر امور خارجه، محمد احمد المقدشی وزیر دفاع، معمر مطهر محمد الاریاینی وزیر اطلاع رسانی، سالم صالح سالم بن بریک وزیر دارایی، عبدالسلام عبدالله سالم باعبود وزیر نفت و إبراهیم علی أحمد حیدان وزیر کشور معرفی شده اند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور باز گرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تا به امروز جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کابینه جدید مورد حمایت عربستان در یمن معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کابینه جدید مورد حمایت عربستان در یمن معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید