افزایش 25 درصدی مصرف گاز خانگی

به گزارش وبلاگ تجارت، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران نسبت به افزایش 25 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی هشدار داد.

افزایش 25 درصدی مصرف گاز خانگی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تجارت، سعید توکلی گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نسبت به روز مشابه سال گذشته، با همین دمای هوا, 25 درصد افزایش یافته است و در صورت تداوم این شرایط، ناچار به قطع گاز رسانی به صنایع و نیروگاه ها هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران با اشاره به اینکه همه تمهیدات برای توزیع پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز در فصل سرما اندیشیده شده اضافه نمود:، اما در روز های اخیر شاهد افزایش بی رویه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری هستیم بطوریکه این میزان نسبت به سال گذشته با دمای هوای مشابه، 25 درصد افزایش یافته است.

مصرف روزانه 600 میلیون متر مکعب گاز در کشور

وی میزان مصرف کنونی گاز کشور را 600 میلیون متر مکعب در روز دانست و گفت: 110 میلیون متر مکعب از این میزان فقط در استان تهران مصرف شده است و در صورت تداوم فرایند، ناچار به اعمال محدودیت برای صنایع، پتروشیمی ها، فولاد، سیمان و سایر بخش های صنعتی خواهیم شد که با توجه به آلایندگی هوا و پدیده وارونگی، غلظت آلاینده ها بیشتر خواهد شد.

تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز در بخش خانگی و تجاری

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران با تاکید بر لزوم مصرف بهینه گاز در بخش خانگی و تجاری اضافه نمود: مردم می توانند با راه حل های بسیار ساده نظیر کاهش یک تا دو درجه ای دمای محیط و تنظیم آن روی دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد که دمای آسایش محسوب می گردد، تنظیم دمای موتورخانه روی 60 درجه، بستن دریچه های کولر، استفاده از پرده های ضخیم تر و استفاده نکردن از شومینه که موجب هدررفت بخش عمده ای از انرژی می گردد، ما را در تداوم گازرسانی کمک نمایند.

توکلی از اعمال محدودیت بر مصرف ادارات دولتی و صفر کردن مصرف آن ها در روز های پنجشنبه و آدینه و تعطیل اطلاع داد و گفت: کاهش یک تا دو درجه ای دمای محیط، موجب صرفه جویی معادل یک فاز میدان گازی پارس جنوبی خواهد شد.

وی سهم بخش خانگی و تجاری در مصرف گاز را بین 75 تا 80 درصد دانست و اضافه نمود: مصرف خانگی و تجاری یعنی خام سوزی و اجازه ندادن به تداوم فراوری صنایعی نظیر فولاد، پتروشیمی و سیمان، بنابراین هرچه مصرف این بخش کاهش یابد امکان افزایش فراوری در بخش های فراوریی کشور بوجود خواهد آمد.

قطع گاز مشترکان خانگی خط قرمز شرکت ملی گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان تهران قطع گاز مشترکان خانگی را سیاست اصلی و خط قرمز شرکت ملی گاز دانست و افزود: با این وجود، وقتی مصرف بیش از فراوری باشد شبکه هم تاحدی ظرفیت دارد و در صورت همکاری نکردن مردم، ناچار به اعمال محدودیت خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تجارت به نقل از صدا و سیما، وی همچنین گفت: بر اساس پیش بینی ها، زمستان سال جاری جز سال های سرد خواهد بود و هم فراوری و هم مصرف ما بیشتر از میزان برنامه ریزی شده است، اما مصرف، از بخش های فراوری، انتقال و توزیع فراتر رفته است که این امر، موجب اشکال اساسی خواهد شد چراکه عمده منابع گازی کشور در جنوب کشور قرار دارند و ما ناچاریم گاز را با صرف هزینه های سنگین به دورترین نقاط برسانیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش 25 درصدی مصرف گاز خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 25 درصدی مصرف گاز خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید