7 توصیه برای سرمانخوردن

به گزارش وبلاگ تجارت، با وزیدن اولین باد سرد، سیستم ایمنی بدن آماده می گردد تا با سرماخوردگی مقابله کند. اما سرما با خود افسردگی را هم در پی می آورد و همین افسردگی، قدرت دفاعی بدن را کاهش می دهد. برای آن که بدن تان را در برابر هر نوع بیماری فصول پاییز و زمستان مصون نگه دارید، به این هفت توصیه عمل کنید:

7 توصیه برای سرمانخوردن

7 توصیه برای سرمانخوردن

با وزیدن اولین باد سرد، سیستم ایمنی بدن آماده می گردد تا با سرماخوردگی مقابله کند. اما سرما با خود افسردگی را هم در پی می آورد و همین افسردگی، قدرت دفاعی بدن را کاهش می دهد. برای آن که بدن تان را در برابر هر نوع بیماری فصول پاییز و زمستان مصون نگه دارید، به این هفت توصیه عمل کنید:

1- میوه و سبزی فراموش نگردد

انتخاب یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل، برترین راه برای قوی نگاه داشتن سیستم ایمنی بدن است. طی فصول سرد سال خوردن میوه و انواع سبزی را از قلم نیاندازید. حتی می توانید با بعضی سبزی ها مانند هویج و کلم، سوپ درست کنید.

2- خوب بخوابید

برای سالم بودن باید به مقدار کافی خوابید. در فصل سرد سال بهتر است شب ها زودتر بخوابید تا صبح ها سرحال تر باشید.

3- به مقدار لباس بپوشید

اغلب با وزش اولین باد سرد، تا می توانیم لباس می پوشیم که خود را گرم نگه داریم. اما کارشناسان معتقدند که باید به مقدار و درست لباس پوشید. در رابطه با گرم کردن بیش از حد خانه یا اتاق کار هم دقت کنید زیرا گرمای بیش از حد هم رخوت می آورد و هم می تواند سبب بیمار شدن شما در صورت خروج از منزل گردد.

4- به قوانین شش ماه دوم سال احترام بگذارید

برای آن که ویروس آنفلوانزا به سراغ تان نیاید، مرتب دستان خود را پیش از غذا خوردن و پس از رفتن به دستشویی، یا دست دادن به دیگران بشویید. هر بار که آب بینی تان را می گیرید، دستمال آلوده را درون سطل آشغال بیندازید.

5- به طور مرتب ورزش کنید

یک فعالیت مرتب بدنی، سیستم ایمنی را تقویت نموده و ضمناً می توانید با شرایط استرس زا بهتر مقابله کنید.

6- مراقب پوست تان باشید

سرما سبب خشک شدن پوست می گردد. برای حل این مشکل همواره از کرم های مرطوب کننده به ویژه کرم بچه یا روغن بچه بهره ببرید.

7- در صورت لزوم واکسن آنفلوانزا بزنید

در صورتی که سیستم ایمنی بدن تان ضعیف است، حتماً واکسن آنفلوانزا را از یاد نبرید. اگر سن شما بالای 65 سال است یا دچار نوعی بیماری طولانی مدت شده اید، حتماً این واکسن را بزنید. تزریق آن از دو ماهگی به بعد برای تمامی افراد آزاد است. امیدواریم سال جاری را بدون سرماخوردگی شدید بگذرانید.

منبع: نشریه کوچه ما، شماره 8.

منبع: راسخون

به "7 توصیه برای سرمانخوردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 توصیه برای سرمانخوردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید