نگاهی به نمایش استقلال مقابل گل گهر؛ بدون برنامه و سردرگم

به گزارش وبلاگ تجارت، خبرگزاری خبرنگاران- روز گذشته تیم های گل گهر و استقلال به مصاف هم رفتند و این بازی در اسفناک ترین شیوه ممکن با نتیجه 0-0 به سرانجام رسید.

نگاهی به نمایش استقلال مقابل گل گهر؛ بدون برنامه و سردرگم

به گزارش وبلاگ تجارت، تیم استقلال پیش از بازی قرار بود با ترکیبی که هر دو بازیکن خارجی آن ها یعنی رودی ژستد و کوین یامگا در آن حضور داشتند به میدان برود اما چند دقیقه قبل از شروع ملاقات، با دستور ناظر بازی، استقلال نمی توانست از بازیکنان خارجی خود استفاده کند چرا که آن ها برای این دو بازیکن تضمین بانکی گرو نگذاشته بودند. البته این قضیه بیشتر به لج و لجبازی مدیرعامل استقلال و سازمان لیگ شبیه بود تا اجرای صحیح قانون....

به همین علت ترکیب استقلال در ابتدای بازی دستخوش تغییراتی شد. فرهاد مجیدی، محمدرضا آزادی و امین قاسمی نژاد را به جای یامگا و ژستد بازی داد. از تمامی این اتفاقات که بگذریم، به 90 دقیقه بازی می رسیم که هیچ نشانی از جذابیت و آن هیاهوهای قبل از بازی نداشت. با توجه به حضور یک مربی ایتالیایی روی نیمکت استقلال و سابقه کادرفنی گل گهر انتظار ما از این ملاقات بیش از این ها بود.

در مجموع 90 دقیقه بازی ما حتی به تعداد انگشتان دست هم شاهد تکمیل شدن فرایند بازیسازی، از سوی دو تیم نبودیم. خود تیم استقلال هم که در بازی های قبلی در فرایند بازیسازی مشکل داشت، در این ملاقات به طرز فاجعه باری نمی توانست از کانال های میانی حملاتش را شکل دهد و ترکیب خط میانی این تیم ماقبل از توصیفات فنی بود.

استقلال که توانایی خلق موقعیت از کانال میانی را نداشت از کناره ها هم نمی توانست حملاتش را شکل دهد و پیستون های این تیم هم روز خوبی را پشت سر نگذاشتند. در تحلیل بازی های قبلی استقلال گفتیم که این تیم باید هر چه سریع تر تکلیفش را برای خط میانی تیمش معین کند، درست است که استقلال نتوانست خارجی های خود را بازی دهد اما این قضیه نمی تواند عملکرد فاجعه بار خط میانی این تیم از لحاظ هجومی را توجیه کند. استقلال از همان ابتدای لیگ هم این مشکل را داشت و با توجه به شواهد حالا حالا هم درگیر آن خواهد بود.

آبی های تهران برای سومین هفته پیاپی نتوانستند حریف خود را شکست دهند تا باز هم به رسم فصول گذشته از همین ابتدا فرصت سوزی ها را شروع نموده و ادامه دهند. حالا با این شرایط سپاهانی که دو هفته پیش مقابل ذوب آهن شکست خورده بود به صدر جدول رسیده و استقلال باز هم باید علاوه بر تمرکز روی بازی های خود در پی لغزش رقبا هم باشد البته برای این صحبت ها خیلی زود است اما یادمان نرود قهرمانی را نمی توان در این هفته ها به دست آورد اما می توان در میان همین مساوی ها و لغزش های پیاپی، جام را از دست داد.

بازی ای که از استقلال دادیم ماقبل نقد و تحلیل بود و این قضیه هم تنها به این تک بازی بر نمی شود بلکه از همان سه هفته پیش می شد رگه هایی از این نوع بازی منفعلانه و بی ثمر را در بازی استقلال دید. البته گل گهر هم شریک جرم استقلال است، از کادرفنی این تیم توقع می رفت نمایش بهتری در استادیوم خانگی داشته باشد اما دو تیم به جای آن که یک بازی تاکتیکی را به نمایش بگذارند برای تمام تئوریسین ها یک نمونه درخشان از یک بازی بد ساختند. اگر خواستید برای اثبات این حرف که فوتبال حتی در سطح لیگ برتر گاهی اوقات می تواند کسالت بار و حرص در آر باشد، نمونه ای بیاورید، بازی امروز استقلال و گل گهر یک نمونه درخشان است.

استقلال در هفته های اول تا سوم، سه برد متوالی به دست آورد و تیم گل گهر در 2 هفته اول بازیهایش صاحب 2 برد شد. استقلال در 3 بازی متوالی خود هیچ بردی نداشته و درگیر 3 مساوی شده است که برابر فجر شهید سپاسی و گل گهر در خانه حریفان و نساجی در خانه خود مساوی کرد و گل گهر هم بعد از 3 تساوی متوالی در بازی چهارم خود برابر استقلال مساوی شد تا 2 تیم همزمان به کابوس مساوی های خود در مسابقات لیگ ادامه دهند. گل گهر سیرجان در این 4 هفته به ترتیب با نساجی، پرسپولیس، نفت آبادان و استقلال مساوی نموده است. در حال حاضر تیم فوتبال سپاهان با 13 امتیاز در مسابقات فوتبال لیگ برتر صدرنشین است و تیم های آلومینیوم اراک و استقلال تهران با 12 امتیاز در رده های دوم و سوم مسابقات قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش استقلال مقابل گل گهر؛ بدون برنامه و سردرگم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش استقلال مقابل گل گهر؛ بدون برنامه و سردرگم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید