میانگین تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی به 19.5 درصد کاهش پیدا نموده است

به گزارش وبلاگ تجارت، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اطلاع داد دغدغه ما امروز مدارس سنگی است؛ حدود 4 هزار مدرسه سنگی با جمعیت دانش آموزی زیر 15 نفر داریم که عمدتا در منطقه ها عشایری هستند، باید بتوانیم این مدارس را حتی با کانکس جمع آوری کنیم.

میانگین تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی به 19.5 درصد کاهش پیدا نموده است

مهراله رخشانی مهر در نخستین همایش بین المللی تکریم خیرین مدرسه ساز خارج از کشور ضمن تشکر از حمایت های سرپرست وزارت آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد خیرین مدرسه ساز در 4 سال اخیر ارائه و اظهار کرد: در سال های 96 تا 99 فرایند مشارکت خیرین مدرسه ساز تصاعدی و به بیش از 3 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی اضافه نمود: موضوع حفظ شرایط موجود و جذب کمک های سالیانه در طرح آجر به آجر در راستای ساخت مجتمع های بزرگ مورد توجه است که مشارکت عموم دانش آموزان و عموم مردم را در این طرح دنبال کردیم. در این طرح بیش از یک میلیون نفر در سال گذشته مشارکت کردند و سال جاری هم پویشی با کمک جامعه خیرین مدرسه ساز با اسم پویش نقاشی به رنگ مدرسه را راه اندازی نموده ایم. تا به امروز 35 هزار نفر دانش آموز نقاشی های خود را در راستای توسعه فرهنگ مدرسه سازی ارسال نموده اند.

معاون وزیر ادامه داد: در مدارس نیازمند تخریب و بازسازی میانگین تعداد مدارس کاهش پیدا نموده و به 19.2 درصد رسیده است و از این عدد 6.5 درصد مربوط به مدارس تخریبی است.

رخشانی مهر اعلام کرد: دغدغه ما امروز مدارس سنگی است حدود 4 هزار مدرسه سنگی با جمعیت دانش آموزی زیر 15 نفر داریم که عمدتا در منطقه ها عشایری هستند. باید بتوانیم این مدارس را حتی با کانکس جمع آوری کنیم.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اشاره به تصاویری از مدارس کانکسی اسم کرد: خیرین مدرسه ساز می توانند برای جمع آوری مدارس کپری و کانکسی به ما کمک نمایند چراکه دولت و خیرین مدرسه ساز در تامین اعتبار برای تامین مدارس کوچک مسئله ای ندارند.

لازم به ذکر است در این همایش از تعدادی از نمایندگان خیرین مدرسه ساز خارج از کشور تقدیر و تجلیل و از سردیس 3 خیر مدرسه ساز (جواد موفقیان، کریم مردانی آذر و حسنعلی علیپور) رونمایی شد.

بعلاوه در این همایش بین سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز تفاهم نامه مدرسه کمک به امضا رسید.

مهدی نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش هم در این همایش با اشاره به این تفاهم نامه اعلام کرد: جامعه خیرین مدرسه به اسم نهاد فرهنگی خدمات فراوانی را ارائه نموده است و تا به امروز بیش از 135 هزار کلاس درس از سوی خیرین تجهیز شده است.

وی اظهار کرد: در موضوع مدرسه کمک خیرین می توانند در اداره مدرسه هم کمک نمایند و مشارکت داشته باشند. در این راستا مصوبه ای تصویب شده است تا کمیسیون جامعه خیرین مدرسه یار تشکیل گردد این تفاهم نامه هم بستر این کار را فراهم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "میانگین تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی به 19.5 درصد کاهش پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی به 19.5 درصد کاهش پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید