لزوم رعایت توصیه های ایمنی، فوت یکنفر براثر سیلاب در داراب

به گزارش وبلاگ تجارت، خبرنگاران/فارس رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ورود موج بارشی به فارس و تداوم بارندگیها در استان، از عموم مردم خواست تا نسبت به رعایت نکات ایمنی در شرایط کنونی، توجه جدی داشته باشند.

لزوم رعایت توصیه های ایمنی، فوت یکنفر براثر سیلاب در داراب

دکتر محمدجواد مرادیان شامگاه یکشنبه 12 دی در گفت وگو با وبلاگ تجارت با اشاره به وقوع یک سانحه ناشی از روان آب که منجر به جان باختن یکی از شهروندان شهرستان داراب شده است، گفت: در این سانحه که ساعت 19 و 55 دقیقه امشب به مرکز اورژانس شهرستان داراب گزارش شد، خانمی میانسال در هنگام عبور از معبر خیابان، به علت آب گرفتگی به زمین اصابت کرده و در اثر جریان آب، جا به جا می شود.

او اضافه کرد: با وجود تلاش شهروندان برای کمک و نجات این مصدوم، در هنگام حضور عوامل مرکز اورژانس در محل حادثه، فرد دچار ایست قلبی تنفسی شده که عملیات احیاء آغاز و مصدوم به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب انتقال مییابد، اما متاسفانه به علت شدت حادثه جان خود را از دست می دهد.

مردایان با اشاره به تداوم بارندگیها، کاهش برودت هوا و امکان یخبندان به ویژه در منطقه ها سردسیر استان، از عموم مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری درون شهری و برون شهری بپرهیزند؛ همچنین در صورت ضرورت تردد در معابر، توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

رئیس مرکز اورژانس فارس توجه به توصیههای ایمنی را به ویژه در سالمندان و بچه ها جدی تر خواند و اظهار کرد: آب حاصل از سیلاب، به علت گل آلود بودن از چگالی بالاتری برخوردار بوده و قدرت بیشتری دارد، به صورتی که حدود 15 سانتی متر آب سیلاب موجب بر هم خوردن تعادل و غرق شدگی افراد میشود.

مرادیان همچنین حدود 30 سانتی متر آب سیلاب را موجب خطر جابه جایی و غرق شدگی خودرو دانست و ادامه داد: خار و خاشاک و دیگر موادی که در اثر سیلاب جابه جا می شود، قابل مشاهده نبوده و خطر برخورد به عابران و ایجاد ضربه و آسیب را به همراه دارد.

او لغزندگی جادهها و معابر را دیگر خطر ناشی از شرایط بارندگی و یخبندان گفت و گفت: در صورت مواجهه با مصدوم در چنین شرایطی، چنانچه فرد شرایط وخیمی ندارد، توصیه میشود تنها افرادی که دورههای کمکهای امدادی را گذرانده باشند برای کمک به فرد سانحه دیده اقدام کنند و در چنین مواقعی نخستین و مهم ترین اقدام، تماس فوری با مرکز اورژانس 115 است.

مرادیان یادآور شد: همچنین به علت شرایط برودت هوا، می توان برای گرم نگه داشتن مصدوم تا هنگام حضور نیروهای اورژانس، از پتو استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم رعایت توصیه های ایمنی، فوت یکنفر براثر سیلاب در داراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم رعایت توصیه های ایمنی، فوت یکنفر براثر سیلاب در داراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید