سونی از هدست PlayStation VR2 و کنترلرهای VR2 Sense رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ تجارت، سونی طی رویداد امروز خود در دومین روز از نمایشگاه CES 2022 از هدست پلی استیشن VR2 و کنترلرهای تازه آن با نام VR2 سنس رونمایی کرد.

سونی از هدست PlayStation VR2 و کنترلرهای VR2 Sense رونمایی کرد

سونی در رویدادی که امروز برگزار گردید از هدست تازه خود به همراه کنترلرهای آن رونمایی کرد. در ابتدا شرکت ژاپنی در رابطه با آینده واقعیت مجازی صحبت هایی را مطرح نمود چرا که این روزها توجه زیادی به این سمت منعطف شده است و شرکت ها هم در کوشش هستند تا بتوانند محصولاتی را مبتنی بر این فناوری تازه فراوری و راهی بازار نمایند.

هدست تازه که پلی استیشن VR2 نام دارد به وسیله یک پورت USB-C به پلی استیشن 5 متصل می گردد و از کنترلرهای تازهی با نام VR2 سنس بهره می برد. متأسفانه از این مجموعه مجذوب کننده تصویر خاصی جز یکی در اختیار نداریم چرا که خود سونی هنوز طراحی ظاهری آن را در قالب تصویر منتشر نکرده است.

از جمله قابلیت های این هدست می توان به نمایشگر 4K با پنلی از جنس OLED اشاره نمود که از استاندارد HDR نیز در آن پشتیبانی می گردد. بعلاوه زاویه نمایش تصاویر در آن به 110 درجه می رسد که بسیار عریض و خوب به نظر می رسد. این نمایشگر که وضوح آن به 2000 × 2040 پیکسل می رسد از رفرش ریت 90 و 120 هرتز هم پشتیبانی می نماید تا کاربران تجربه ای فوق العاده لذت بخش از انجام بازی های واقعیت مجازی با پلی استیشن 5 داشته باشند.

این هدست تازه از سنسورهای ردیاب چشم نیز بهره می برند تا بدین ترتیب جهت حرکت چشم را با سرعت و دقت بیشتری ردیابی نمایند. طبق گفته های سونی، این سنسورهای تازه به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در لحظه، حرکات مختلف چشم را تشخیص دهند و تجربه ای نزدیک به واقعیت را در اختیار کاربر قرار دهند. صدای سه بعدی و دوربین های بکار رفته در آن هم احتیاج کاربر به دوربین ها و سنسورهای مستقل را از بین می برد و در واقع کاربر با خود هدست می تواند برترین تجربه بصری و شنیداری را داشته باشد.

سونی علاوه بر این هدست از کنترلرهای آن هم رونمایی کرد که VR2 سنس نامیده می شوند و ارگونومی بسیار بهتری به نسبت قبل دارند به گونه ای که به راحتی درون دست قرار گرفته و حس خوبی به کاربر القا می نمایند. در این کنترلرها از تریگرهایی با بازخورد لرزشی استفاده شده که می تواند تجربه بهتری را در انجام بازی های مختلف در اختیار کاربران قرار دهد.

نکته جالب اما اینجاست که سونی از اولین بازی بزرگ مخصوص هدست تازه خود نیز رونمایی کرد که PSVR2: Horizon Call of the Mountain نام دارد. وقایع این بازی یک ماه بعد از Horizon Forbidden West را روایت می نماید که در فهرست مورد انتظارترین بازی های سال جاری سونی نیز قرار گرفته است. البته فعلا نه اطلاعی از تاریخ عرضه دقیق بازی در اختیار داریم نه می دانیم هدست چه زمانی راهی بازار می گردد. بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم چه پیش می آید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی از هدست PlayStation VR2 و کنترلرهای VR2 Sense رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی از هدست PlayStation VR2 و کنترلرهای VR2 Sense رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید