زینک اکسید برترین سلاح در برابر اشعه فرابنفش

به گزارش وبلاگ تجارت، خبرنگاران : گذشته از حفاظت از آفتاب، زینک اکسید دارای توانایی تسریع در یاری به بهبود زخم است.

زینک اکسید برترین سلاح در برابر اشعه فرابنفش

زینک اکسید برای پوست در برابر نور خورشید فواید بی نظیری دارد.

به گزارش وبلاگ تجارت، اکسید روی برای هر کسی که تا به از حال یک کرم ضد آفتاب استفاده نموده و یا پوشک نوزاد را عوض نموده باشد، آشناست. این ماده معدنی قدرتمند عنصر مشترک در هر دو کرم های ضد آفتاب و پماد دانه های پوشک برای سالها بوده است و در حال حاضر آن برای یک گروه از شرایط دیگر نیز استفاده گردد. اکسید روی و پوست را بخوانیم:

همه چیز از شیوع بیماری آکنه تا پیچک سمی تا آفتاب سوختگی می تواند با روی درمان گردد و بعلاوه به ویژه می تواند در ترویج بهبود زخم مفید باشد.

اغلب به عنوان یک عنصر در کرم و پماد استفاده می گردد و می تواند در محصولات پر هوادار متعددی یافت گردد. به منظور اطمینان حاصل یافتن شما از اثر درمان مناسب، شما احتیاج به یک درک بهتر عملکرد دقیق این ماده مغذی برای بدن دارید.

اکسید روی دقیقا چگونه عمل می نماید؟

روی از راه های متععدی برای ارائه درمان به پوست های آسیب دیده عمل می نماید. برجسته ترین ویژگی آن تواناییش برای جلوگیری از هر دو UVB و UVA بلند مدت و کوتاه مدت خورشید است. این اشعه موجب پیری پوست می گردد و بعلاوه می تواند توسعه سرطان پوست را نتیجه دهد.

اکسید روی تنها ماده شناخته شده برای جلوگیری از هر سه فرم از اشعه UV است. این کار را با ایجاد یک سد محافظ بر روی سطح پوست و منعکس نماینده اشعه انجام می دهد ، که از نفوذ آنها به پوست و آسیب شان جلوگیری می نماید.

گذشته از حفاظت از آفتاب، اکسید روی بعلاوه دارای توانایی تسریع در یاری به بهبود زخم است. به این علت است که روی به ترکیب کلاژن و ترویج عملکرد مناسب آنزیم ها شناخته شده است، که هر دو برای درمان به خوبی زخم مورد احتیاج هستند.

هنگامی که قسمتی زخم می گردد، روی می تواند به طور کلی زمان درمان را با ارائه یک محیط تمیز و مرطوب ، که باعث ترویج بهبود می گردد کاهش دهد. این بعلاوه دارای خاصیت جمع نماینده دارد، که به معنی آن است که می تواند به کوچک شدن سلول های پوست و کاهش التهاب یاری کند.

چگونه می تواند به بیماری های پوستی دیگر یاری کند؟

به عنوان اولین و مهم ترین خاصیت، روی مانع سوختگی خورشید و آسیب های پوستی مربوط خورشید می گردد. به عنوان یک عنصر در یک پماد تسکین دهنده، آن را نیز می تواند به کاهش التهاب و تحریک خارش های پوشک و سایر واکنش های آلرژیک یاری نمایند. می توان آن را برای درمان خارش مرتبط با پیچک سمی و بعلاوه قرمزی و سوزش پا استفاده گردد. و توانایی آن برای کاهش التهاب، بیرون کردن سموم و کاهش فراوری روغن اضافی آن را به یک ابزار قدرتمند در برابر آکنه تبدیل نموده است.

وقتی بیشتر مردم به اکسید روی فکر می نمایند آنها بلافاصله یک خمیر ضخیم سفید که به وضوح در پوست با نرم افزار قابل مشاهده است را تصور می نمایند .با ورود در طب مدرن و شیمی (در می یابیم)این ماده معدنی گچی بسیار فراتر از آن سطح را گرفته است. در حال حاضر به صورت تعدادی از محصولات که دارای رنگ روشن و نرم هستند برای لمس آسان استفاده می شوند در دسترس است.

برای بسیاری از شرایط احتیاج است، کرم و پماد روی باید به منطقه آسیب دیده چند بار در روز اعمال گردد. برای خارش پوشک، پماد با غلظت تا 40٪ اکسید روی باید آزادانه در هر تعویض پوشک اعمال گردد تا خارش را رفع کند.

به هر حال اکسید روی دارای یک عمر مفید است ، بنابراین شما باید توجه دقیق به تاریخ مصرف بر روی هر محصول داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی، روی باید ظرف یک سال پس از خرید استفاده گردد. پس از آن موقع اثر بخشی آن آغاز به از دست رفتن می نماید.

چگونه آن با درمان های سنتی مقایسه می گردد؟

اکسید روی یکی از امن ترین مواد طبیعی است که شما می توانید بهره ببرید، همین علت است که آن را در بین پر هوادارترین پماد خارش پوشک گنجانیده شده است.در آن هیچ عوارض جانبی شناخته نشده و پوست تان را مانند بعضی مواد مصنوعی صدمه نمی زند.

بر خلاف بسیاری از مواد، هر دو طبیعی و مصنوعی، آن یکی از معدود موادی است که کاملا در برابر توسعه آن موافقت شده است. پزشکان و هومیوپات ها نمی توانند به میزان کافی در خصوص این شگفتی طبیعت بگویند و شما باید به طور جدی آن را در طبقه درمان پوست تان به خاطر خود و خانواده تان در نظر بگیرید.

منبع: رکنا

به "زینک اکسید برترین سلاح در برابر اشعه فرابنفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زینک اکسید برترین سلاح در برابر اشعه فرابنفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید