رقابت های فناورانه به طراحی 12 سخت افزار منجر شد ، دستیابی سریع بیمار به خدمات و اقلام درمانی

به گزارش وبلاگ تجارت، سلامت دیجیتال شیوه نوینی از ارائه خدمات درمانی را به تصویر می کشد که بیمار با یک کلیک ساده بتواند به این خدمات و اقلام درمانی دست یابد.

رقابت های فناورانه به طراحی 12 سخت افزار منجر شد ، دستیابی سریع بیمار به خدمات و اقلام درمانی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تجارت، سلامت دیجیتال شیوه نوینی از ارائه خدمات درمانی را به تصویر می کشد که بیمار با یک کلیک ساده بتواند به این خدمات و اقلام درمانی دست یابد. در واقع محل تلاقی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی، بهداشت عمومی و تجارت را سلامت دیجیتال می نامند.

جایی که مردم با استفاده از زیرساخت های فناورانه، خدمات مورد احتیاج را با دقت، کیفیت و سرعت بیشتر و هزینه کمتر دریافت می نمایند. این مدل درمانی در ایران با پیاده سازی اکوسیستم فناوری و نوآوری و حمایت از 12 سخت افزار بومی توسعه یافته است.

محصولات طراحی شدند تا در اختیار کاربران قرار گیرند و نظام بهداشت و درمان و مردم از مزایای این نوع خدمات بهره مند نمایند. کارشناسان اعتقاد دارند که این محصولات تنها به توسعه فناوری منجر نمی شوند بلکه زمینه را برای ارتقای محلی، منطقه ای و بین المللی مراقبت بهداشتی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می نماید.

به همین دلیل طراحی و فراوری 12 سخت افزار بومی به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت شد تا این عرصه فناورانه در کشور با یاری تخصص و توان دانشی داخلی توسعه یابد. آسایار یکی از محصولات فراوریی در این زمینه است. این سامانه، وظیفه مدیریت و کنترل فرآیند ارائه خدمات در سازمان اورژانس کشور از لحظه تماس مددجو تا زمان سرانجام مأموریت را بر عهده دارد. این محصول برای نخستین بار در سطح کشور براساس احتیاج های سازمان اورژانس کشور طراحی، فراوری و به بهره برداری رسیده است.

محصول دیگری که در این عرصه فراوری شده است دستگاه نور شدید پالسی است که در درمان سریع و بدون درد پوست موثر است. این محصول اثر بخشی بالا و سرعت کارکرد بالایی دارد. از دیگر محصولات این حوزه می توان به بومی سازی دستگاه ضدعفونی نماینده پلاسمای سرد اشاره نمود.

دستگاه تصویربرداری سیاه رگ هم محصول دیگری است که در این حوزه فراوری شده است و مشکل پیدا نشدن رگ های خونی از روی پوست هنگام نمونه گیری مخصوصا در افراد چاق و بچه ها و بانوان را برطرف نموده است.

رگ یاب با تکنولوژی IR نیز محصولی است که برای رگ یابی بچه ها کاربرد دارد. ناسباب بازی تشخیص داده محور اوتیسم نیز به وسیله شرکت دانش بنیان فراوری شده است. این اسباب بازی ها مجموعه ای از سیستم های هوشمند هستند که می توانند بعنوان سیستم هشدار دهنده اولیه و یاری متخصص به کار فرایند. از جمله این سیستم ها، سیستم غربالگری اولیه اتیسم است که می تواند وجود نشانه هایی از اتیسم در بچه ها را به والدین، برای مراجعه به متخصصان اعلام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رقابت های فناورانه به طراحی 12 سخت افزار منجر شد ، دستیابی سریع بیمار به خدمات و اقلام درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت های فناورانه به طراحی 12 سخت افزار منجر شد ، دستیابی سریع بیمار به خدمات و اقلام درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید