درخواست فعالان از بایدن برای تمدید 5 ساله پیمان تسلیحاتی با روسیه

به گزارش وبلاگ تجارت، حامیان کنترل تسلیحاتی از جو بایدن میخواهند تا آخرین پیمان میان روسیه و آمریکا را که استقرار تسلیحات هسته ای استراتژیک را به مدت پنج سال محدود میکند، تمدید کند اما بعضی کارشناسان استدلال میکنند که رئیس جمهوری منتخب آمریکا باید بازه زمانی کوتاه تری را برگزیند که رجحان مقابل مسکو را حفظ کند.

درخواست فعالان از بایدن برای تمدید 5 ساله پیمان تسلیحاتی با روسیه

به نقل از خبرگزاری رویترز، بایدن به محض روی کار آمدن در 20 ژانویه با یک تصمیم فوری درباره اینکه پیمان استارت جدید سال 2010 را تمدید کند یا نه روبروست، در غیر اینصورت این پیمان 16 روز پس از آن منقضی می گردد و پس از آن واشنگتن و مسکو می توانند بدون محدودیت کلاهک، موشک، زیر دریایی و بمب افکن هسته ای استراتژیک مستقر نمایند.

ده ها گروه حامی کنترل تسلیحات و محیط زیست و دیگر گروه ها 19 نوامبر در نامه ای به تیم انتقالی بایدن نوشتند: همانطور که اقدام قاطعی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و پاندمی کرونا باید انحام گردد، از رهبری آمریکا انتظار می رود تا تهدید فاجعه بار هسته ای را کاهش دهد.

بسیاری از کارشناسان نگرانند که انقضای استارت جدید یک رقابت تسلیحات هسته ای به راه انداخته و تنش ها میان روسیه و آمریکا را که اکنون در بدترین حالت از زمان خاتمه جنگ سرد در 1991 است، تشدید می نماید.

خاتمه این پیمان همچنین موجب خاتمه نظارت ها بر دو قدرت هسته ای عظیم دنیا می گردد. این امر موجب قطع منبع حیاتی اطلاعات مورد استفاده برای شناسایی تخلف و نظارت بر زرادخانه های دو طرف می گردد.

تیم انتقالی بایدن هنوز به این درخواست که امضانمایندگان آن از جمله شامل انجمن کنترل تسلیحات، سیرا کلاب، شورای یک دنیا قابل حیات و کلیسای متودیست متحد می شوند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست فعالان از بایدن برای تمدید 5 ساله پیمان تسلیحاتی با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فعالان از بایدن برای تمدید 5 ساله پیمان تسلیحاتی با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید