خبرنگاران کارگردان برنده اسکار ترامپ را به هیتلر تشبیه کرد

به گزارش وبلاگ تجارت، تهران- خبرنگاران- اسپایک لی فیلمساز مشهور آمریکایی در انتقاد از حمله اخیر حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور، ترامپ را به آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی تشبیه کرد.

خبرنگاران کارگردان برنده اسکار ترامپ را به هیتلر تشبیه کرد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ تجارت از روزنامه گاردین چاپ لندن، اسپایک لی کارگردان مشهور آمریکایی در اظهاراتی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را به هیتلر تشبیه کرد و گفت همه دنیا دارد این روزها به آمریکا می خندد.

این کارگردان و نویسنده برنده جایزه اسکار در سخنرانی خود به مناسبت دریافت جایزه ویژه حلقه منتقدان نیویورک برای فیلم کوتاه نیویورک، نیویورک در یک مراسم مجازی، از روز حمله افراط گرایان حامی ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا به عنوان روزی بسیار غم انگیز در تاریخ این کشور یاد کرد و گفت: ما در برهه ای خطیر از تاریخ آمریکا به سر می بریم که رئیس جمهوری کله نارنجی آن با افرادی امثال هیتلر به قعر تاریخ سقوط خواهد کرد. او و رفقایش همگی به سمت اشتباه تاریخ تعلق دارند.

لی در بخش دیگری از این اظهارات که بعد از یورش 6 ژانویه (17 دی 99) شورشیان به کنگره ضبط و دیروز در این مراسم پخش شد، گفت: همه دنیا دارند به وضع آمریکای به اصطلاح مهد دموکراسی می خندند. ما هم اینک سر یک دوراهی هستیم و همه باید مراقب باشند چون مسئله شوخی بردار نیست، این افراد مسلح هستند و تیر و تفنگ در اختیار دارند.

فیلم کوتاه نیویورک، نیویورک مه 2020 (اردیبهشت- خرداد 99) اکران شد و لی از آن به عنوان یک نامه عاشقانه به مردم این ایالت آمریکایی یاد کرد.

اسپایک لی همیشه از منتقدان سفت و سخت سیاست های ترامپ و دولتش بود و سابقه ای بلند بالا در برخورد با سکاندار جمهوری خواه و سابق کاخ سفید دارد. واکنش ترامپ به اعتراضات سال 2017 شارلوتزویل که در آن یک کنشگر 32 ساله به نام هدر هیر به دست جیمز فیلدز از گروه سفیدپوستان برتری طلب به قتل رسید، لی را تا مرز توهین لفظی به او پیش برد. علاوه بر آن، سخنرانی این کارگردان شناخته شده در مراسم اسکار سال 2019 آنقدر تند بود که ترامپ او را به حمله نژادپرستانه علیه شخص رئیس جمهور متهم کرد.

واکنش نامناسب به قتل جورج فلوید، شهروند رنگین پوست آمریکایی، به دست افسران نژادپرست پلیس این کشور و سوءمدیریت در کنترل بحران کرونا در یک سال گذشته نارضایتی و نقدها چهره های مطرح هالیوودی از جیم کری گرفته تا رابرت دنیرو و برد پیت را به همراه داشت. هالیوود تبدیل شده بود به کانونی از نارضایتی از دولت واشنگتن که پس از حمله اخیر حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بیش از پیش به تکاپو افتاد.

آرنولد شوارتزنگر، ترمیناتور هالیوود، در ویدئویی حمله خشونت بار به کنگره آمریکا که به کشته شدن دستکم چهار نفر انجامید را با ظهور آلمان نازی مقایسه کرد و گفت از دونالد ترامپ به عنوان بدترین رئیس جمهوری تاریخ یاد خواهد شد.

جورج کلونی دیگر ستاره مشهور هالیوودی نیز از این حمله به تندی انتقاد کرد و گفت: شورش در کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و خاندانش را برای همیشه به زباله دان تاریخ انداخت. اسم ترامپ دیگر برای همیشه با مفهوم شورش و طغیان گره خورد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کارگردان برنده اسکار ترامپ را به هیتلر تشبیه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگردان برنده اسکار ترامپ را به هیتلر تشبیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید