جاهای دیدنی شهر بهار ، همدان Bahar

به گزارش وبلاگ تجارت، شهرستان بهار یکی از شهرستانهای هشت گانهٔ استان همدان با وسعتی معادل 1334 کیلومترمربع، حدود هفت درصد از وسعت استان را شامل می گردد. این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، لالجین و صالح آباد و شش دهستان و سه شهر بهار، لالجین و صالح آباد و هفتاد روستای دارای سکنه است.بیشتر اهالی این شهرستان به زبان ترکی و تعدادی از روستاهای غربی آن به زبان کردی صحبت می نمایند. همهٔ اهالی این شهرستان بر مذهب شیعه اند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های شهر بهار بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی شهر بهار ، همدان Bahar

بلیط هواپیما در طاهاگشت

کاروانسرای تاج آباد

کاروان سرای تاج آباد بنایی است که از دوران قاجار به یادگار مانده است. این بنا توسط خانم دنیا قاجار و میرزا علی نقی ساخته شده است. در گذشته از این کاروان سرا برای استراحت مسافر ها و خرید و فروش کالا استفاده می کرند. ساختمان این بنا به صورت دایره ای است و اتاق های زیادی دارد. کاروان سرای تاج آباد در سال 1376 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

پل خانم کرپی

این پل یکی از زیباترین و قدیمی ترین پل های شهرستان بهار و استان همدان بوده که قدمت آن اواخر عهد صفویان و اوایل عهد قاجار می باشد.این پل در بخش لالجین و ورودی روستای مهاجران و بر روی رودخانه فصلی قره چای بنا شده است و همچنین ارتباط بین روستاهای کوشک آباد، مهاجران، راه هموار، رایکان سفلی و رایکان علیا را ممکن می سازد. دارای هفت دهانه آب رو و پایه هائی که با سنگ های رودخانه ای و قلوه سنگ ساخته شده است. پوشش طاق ها توسط آجرها 20 در 20 در 5 سانتی متری اجرا شده است.از مشخصات شاخص آن طول زیاد آن (در حدود 55 متر) و تنوع در مصالح به کار رفته در آن است. به گفته اهالی منطقه سازنده و بانی این پل یک زن خیر بوده است و به همین دلیل به خانم کرپی مشهور است.

لالجین

کارگاه ها و فروشگاه های سفال و سرامیک لالجین مهم ترین و جذاب ترین ناحیه دیدنی بهار را تشکیل می دهند. بر اساس شواهد تاریخی، از شروع پیدایش منطقه لالجین (تقریباً از حدود 700 سال گذشته) فراوریات سفال و سرامیک همیشه در این شهر رایج بوده است. اهمیت سفال لالجین عمدتاً در اصالت طرح ها، رنگ ها و سفالینه های دوغابی و زیبای آن بوده است که دستان هنرمند سفالاکاران لالجینی به گل مرده جان می بخشد. علاوه بر محصولات صنایع دستی لالجین که خود یکی از جاذبه های گردشگری به شمار می آیند، دیدن کارگاه های فراوری آن نیز خالی از لطف نیست.

امامزاده عسگر

ایشان از مهمترین امامزاده های شهرستان بهار و از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) می باشند، بنای این امامزاده کاملا تاریخی بوده و در بخش مرکزی و بالای تپه ای در مجاورت روستاهای چوتاش، سنگ سفید، گوشلان، حصارقره باغی، نورآباد و فسیجان قرار گرفته است که اهالی ین روستاها مراسمات مذهبی خود و مراسم ایام محرم را در این مکان مقدس برگزار می کنند.علت استفاده از مصالح آجر در بنای این امامزاد به جهت قابلیت اجرای آسان طرح هندسی و سقف گنبدی آن می باشد. شیوه و سبک این بنا به طور کامل اصیل و ایرانی است و هیچگونه سبک دیگری در آن دیده نمی گردد. ساخت این بنا به فرم چهار ایوانی، جهت استراحت زائران و مسافران می باشد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "جاهای دیدنی شهر بهار ، همدان Bahar" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی شهر بهار ، همدان Bahar"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید