استون مارتین ولکان؛ خودرویی قدرتمند و دست نیافتنی

به گزارش وبلاگ تجارت، مسلما استون مارتین ولکان جزو آن دسته از خودروهایی طبقه بندی می گردد که در عین خیره کردن چشم های فراوانی در گوشه و کنار جهان، تنها برای عده معدودی از آنها قابل دستیابی است. در واقع استون مارتین ولکان را جز در بساط کلکسیونرهای ثروتمند و افسانه ای، به ندرت می توان در جای دیگری یافت یا مدل های واقعی آن را به چشم دید.

استون مارتین ولکان؛ خودرویی قدرتمند و دست نیافتنی

شرکت خودرو سازی استون مارتین بیش از دو سال قبل با فراوری خودروی استون مارتین ولکان بار دیگر توانایی های خود را در امر طراحی و ساخت خودروهای خاص و پر سرعت و هایپر کارهای لوکس و دست نیافتنی به رخ همگان کشید.

کسانی که با فیلم های جیمز باند آشنا هستند به احتمال فراوان شرکت خودروسازی استون مارتین را نیز به خوبی می شناسند. شرکت انگلیسی شناخته شده ای با بهره مندی از حدود یک قرن قدمت و تجربه که عمده فعالیت هایش بیش از هر چیز بر طراحی و فراوری خودروهای اسپورت تمرکز دارد.

در واقع استون مارتین ولکان به طور کل جزو آن دسته از خودروهایی قرار می گیرد که تنها می توان در جهانی خیالی و در مجموعه فیلم های جیمز باند از آن سراغ گرفت و در جهانی واقعی به طور معمول در دسترس خودرو دوستان قرار ندارد. این هایپر کار لوکس و گران قیمت در عمل جزو خودروهای سوپر اسپورت طبقه بندی می گردد و برای تاخت و تاز در پیست های اتومبیل رانی طراحی شده است.

هر چند باید به این نکته اشاره نمود که مدتی پس از فراوری استون مارتین ولکان گروه شناخته شده RML با ایجاد تغییراتی در جزییات و ساختار یکی از نسخه های موجود از این خودرو، آن را به محصولی قابل راندن در جاده و خیابان تبدیل نمودند. امری که در بخش سرانجامی این متن اشاره دقیق تری به آن خواهیم داشت.

مشخصات فنی استون مارتین ولکان

همان گونه که از خودرویی در حد و اندازه های استون مارتین ولکان انتظار می رود شاهد مشخصات فنی بسیار قدرتمندی در ساختار داخلی این خودروی انگلیسی هستیم. به منظور تسخیر پیست های اتومبیل رانی با قدرت و صلابت هر چه تمام تر، طراحان این خودرو از وجود یک موتور وی شکل 12 سیلندر و 48 سوپاپ برای شکل دادن به قلب تپنده آن بهره جسته اند. موتوری از نوع تنفس طبیعی با گنجایش 7000 سی سی که حداکثر توان 800 اسب بخار را به نمایش می گذارد و حداکثر گشتاوری معادل 910 نیوتن متر را فراوری می نماید.

این قدرت و توان به وسیله یک جعبه دنده شش سرعته Xtrac که به تغییر دهنده های پشت فرمان هم مجهز است، با یاری میل گاردان مبتنی بر فیبر کربن به چرخ های استون مارتین ولکان منتقل می گردد و پیکر 1350 کیلوگرمی این خودرو را به یاری مصرف سوخت موجود در باک 90 لیتری آن به حرکت در می آورد.

ناگفته پیدا است که استون مارتین ولکان از چه توان فنی ویژه ای برای فرو نشاندن عطش و جنون سرعت خودرو دوستان عاشق سرعت برخوردار است و به عنوان یک خودروی سبک، سریع و چالاک تا چه میزان توانایی تاخت و تاز در پیست های رانندگی گوناگون را دارد. برای راحتی کار می توانید مشخصات فنی این خودروی سوپر اسپورت دو سرنشین قدرتمند و سریع را در جدول زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی خودروی استون مارتین ولکان
کلاس خودروسوپر اسپرت
وزن خودرو1350 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت90 لیتر
تعداد سرنشین2 نفر
تعداد در 2 عدد
اندازه رینگ20 اینچ و 19 اینچ
جنس رینگآلیاژ ویژه
نوع موتوروی شکل
تعداد سیلندر12 سیلندر
تعداد سوپاپ48 سوپاپ
حجم موتور7000 سی سی
حداکثر توان موتور800 اسب بخار
حداکثر گشتاور موتور910 نیوتن متر
نوع تنفس پیشرانهتنفس طبیعی
استاندارد آلایندگیخودرو یورو 6
نوع سوخت قابل استفادهبنزین
سیستم انتقال نیروجعبه دنده اتوماتیک مبتنی بر محور محرک عقب

قابلیت ها و امکانات استون مارتین ولکان

خودروی استون مارتین ولکان از سیستم ترمز کاملا پیشرفته ای برای متوقف ساختن چرخ ها استفاده می نماید. سیستمی که قادر است در مدت بسیار کوتاهی قدرت فراوان این خودرو را مهار کرده و چرخ های آن را از گردش باز ایستاند. به منظور انجام درست و بی نقص این کار سیستم ترمز برمبو برای این خودرو طراحی شده است. سیستم قابل توجهی که از وجود دیسک های بزرگی با جنس کربن سرامیکی بهره می برد. دیسک هایی با اندازه 380 میلی متر در بخش جلو و 360 میلی متر در بخش عقب که در هماهنگی با یکدیگر نقش به سزایی در باز ایستاندن سریع این خودرو از حرکت ایفا می نمایند.

علاوه بر ویژگی های قابل توجه به کار رفته در سیستم ترمز استون مارتین ولکان، این خودرو به منظور بهره مندی هر چه بیشتر از ویژگی هایی همچون ایمنی، ثبات و انعطاف از وجود سیستم های مکملی نظیر ترمز ضد قفل ABS در کنار تکنولوژی های دیگری نظیر سیستم EBD ،ES ،TCS ،HAC ،DSC و ASR نیز استفاده می نماید.

در کنار این موضوع وجود ویژگی هایی نظیر سیستم کروز کنترل، سنسور باران، سیستم مکش درهای خودرو، قابلیت روشن شدن چراغ ها به شکل اتوماتیک، ترمز پارک برقی و سیستم نمایش میزان باد لاستیک ها بر قابلیت های مهم به کار رفته در این خودرو افزوده است.

سایر قابلیت ها و امکانات موجود در خودروی استون مارتین ولکان را هم می توانید در قالب لیست زیر از نظر بگذرانید:

  • استفاده از قابلیت استارت دکمه ای و سیستم کیلس استارتر
  • مجهز به چراغ ترمز عقب، چراغ پارک، چراغ راهنمای نهاده شده روی آینه ها، چراغ روشنایی روز، چراغ های LED و قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
  • بهره مندی از فرمان برقی
  • برخورداری از جنس پوشش چرم در هر دو جایگاه داخل خودرو
  • امکان تنظیم زاویه پشتی جایگاه به شکل برقی و امکان اتوماتیک حرکت به جلو و عقب
  • وجود قابلیت تنظیم جایگاه راننده در 8 جهت مختلف
  • مجهز به دو قابلیت گرم کن و سرد کن برای جایگاه ها
  • وجود شیشه بالابرهای برقی برای شیشه ها
  • مجهز به سیستم قفل مرکزی
  • بهره مندی از قابلیت تنظیم برقی آینه ها
  • برخورداری از سان روف
  • وجود سیستم صوتی و تصویری مجهز به پخش نماینده MP3 و DVD و درگاه USB
  • مجهز به نمایشگر جلو
  • برخورداری از سنسور دنده عقب
  • وجود سیستم صوتی هشدار دهنده برای باز بودن کمربندهای ایمنی
  • مجهز به سیستم راستایابی و ناوبری
  • برخورداری از سیستم اتوماتیک پارک خودرو
  • بهره مندی از سیستم ضد سرقت خودرو

به طور کل می توان ادعا کرد که استون مارتین ولکان از امکانات و قابلیت های بسیار مناسبی بهره می برد و تلفیق قابلیت های مذکور با مشخصات فنی این خودروی قدرتمند، ترکیب کاملا وسوسه نماینده ای را برای خودرو دوستان پدید آورده است.

نکاتی در رابطه با مدل جاده ای استون مارتین ولکان

این خودرو برای نخستین بار بیش از دو سال قبل و در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو به علاقه مندان معرفی گردید و در همان زمان اعلام شد که تنها 24 دستگاه از این خودرو از خط فراوری شرکت استون مارتین خارج خواهد شد.

گفتنی است که تمام مدل های موجود از خودروی استون مارتین ولکان در همان ابتدای کار با قیمت گزافی معادل 2.3 میلیون دلار به فروش رسیدند. خودرو های فرا لوکسی که در حال حاضر بیش از 3 میلیون دلار ارزش گذاری می شوند.

همان گونه که در بخش نخست این متن نیز به آن اشاره شد اعضای گروه RML (که به عنوان بخشی از فعالیت های خود در حوزه تیونینگ و شخصی سازی خودرو های خاص مشغول به کار هستند) با ایجاد بعضی تغییرات در ساختار یکی از دستگاه های موجود در میان 24 دستگاه فراوری شده از این خودرو، آن را برای تردد در خیابان های درون شهری و جاده های بین شهری بهینه سازی کرده و وظایف جدیدی برای آن معین کردند.

به منظور انجام این هدف سیستم تعلیق تازه ای برای این خودرو طراحی شد تا ارتفاع کف آن از سطح زمین چیزی در حدود 30 میلی متر افزایش یابد و راندن آن در راستا هایی که از وجود دست انداز یا سرعت گیر برخوردار هستند با مشکل یا دشواری خاصی همراه نباشد.

افزون بر آن به منظور حضور هر چه پیروز تر این خودروی شخصی سازی شده در راستاهای پر رفت آمد درون شهری یا اتوبان های بین شهری، سیستم و قابلیت های آیرو دینامیک آن نیز اندکی مورد بازنگری نهاده شد. به همین دلیل بعضی قطعات طراحی شده برای این خودرو نظیر دیفیوزر نصب شده در زیر سپر آن و همچنین تیغه باله مانند موجود در بخش عقب بدنه این خودرو با اصلاحاتی همراه شدند و تغییراتی به خود دیدند. اصلاحات و تغییراتی که البته هیچ تغییری در ساختار باطنی استون مارتین ولکان گران قیمت پدید نیاورده است و بدون پایین آوردن ارزش اقتصادی این خودرو، به شکل کامل قابل حذف و بازگشت به شکل اولیه است.

به این ترتیب صاحب این مدل شخصی سازی شده از خودری استون مارتین ولکان تنها کسی است که می تواند مدعی راندن راحت و بی دردسر خودروی گران قیمت و قدرتمند خود در فضایی خارج از پیست اتومبیل رانی باشد.

در سرانجام برای حسن ختام شما را به مشاهده ویدیویی از این خودروی کمیاب و گران قیمت دعوت می کنیم تا به شکل عینی تری با ظاهر و باطن این خودروی سوپر اسپورت کلکسیون محور آشنا شوید. خودرویی که مسلما افراد بسیار اندکی در جهان شانس نشستن بر پشت فرمان یو شکل و جذاب آن را خواهند یافت. گفتنی است که این ویدیو به گردهمایی تعدادی از دارندگان نسخه های فراوریی از خودروی ولکان در پیست مسابقه اختصاص دارد.

منبع: setare.com

به "استون مارتین ولکان؛ خودرویی قدرتمند و دست نیافتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استون مارتین ولکان؛ خودرویی قدرتمند و دست نیافتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید