کلوپ ها و باشگاه های غواصی ساماندهی می شوند

به گزارش وبلاگ تجارت، رسیدگی به شرایط کلوپ ها و باشگاه های غواصی و ساماندهی آنها به وسیله صدور پروانه فنی توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از برنامه های مصوب در کمیته غواصی است.

کلوپ ها و باشگاه های غواصی ساماندهی می شوند

به گزارش وبلاگ تجارت و به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، امیرحسین فروغ سرپرست کمیته غواصی با تأکید بر اهمیت فعالیت کلوپ ها و باشگاه های غواصی در کشور گفت: تا پیش از این فدراسیون به دلیل چگونگی شروع به کار این کلوپ ها و باشگاه ها، نظارت مستقیم و قابل توجهی روی فعالیت آنها نداشت، بنابراین رسیدگی به شرایط کلوپ ها و باشگاه های غواصی به گونه ای که شرایط برای نظارت لازم مهیا گردد، یکی از اولویت های کمیته غواصی در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: کلوپ ها و باشگاه های غواصی معمولاً در مناطق آزاد مانند جزیره کیش و قشم تشکیل و شروع به کار می نمایند. تا به امروز روال شروع به کار این کلوپ ها و باشگاه ها اینگونه بوده است که مجوز لازم برای فعالیت را از سازمان کردشگری مناطق آزاد دریافت می کردند. در واقع فدراسیون نجات غریق و غواصی در این زمینه هیچ ورود و دخالتی نداشت و به همین دلیل نظارتی هم نمی توانست بر فعالیت آنها داشته باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ تجارت بخوانید. (کلیک کنید)

سرپرست کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار داشت: اشکال این روال کاری زمانی بیشتر نمایان می شد که اگر تخلفی در کلوپ ها و باشگاه های غواصی صورت می گرفت، فدراسیون نمی توانست برای آنالیز موضوع و رسیدگی به آن ورودی داشته باشد، چراکه نه نقشی در شکل گیری و شروع فعالیت آنها داشت و نه از صندلی نظارتی برخوردار بود.

وی صدور پروانه فنی و فعالیت از طرف فدراسیون و برای کلوپ ها و باشگاه های غواصی را به عنوان راه چاره منطقی و قانونی جهت رفع کردن این مشکل دانست و گفت: کلوپ ها و باشگاه های غواصی اخذ پروانه فنی و فعالیت را از کمیسیون ماده پنج استان خود پیگیری می نمایند، اما درست این است که اخذ پروانه فنی از فدراسیون به عنوان پیش احتیاج جهت دریافت مجوز کمیسیون ماده پنج الزامی گردد.

فروغ با تأکید بر اینکه برای ساماندهی شرایط کلوپ ها و باشگاه های غواصی این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: اینگونه شرایط برای نظارت لازم بر فعالیت تمام کلوپ ها و باشگاه ها که به نام غواصی و در این زمینه فعالیت می نمایند، مهیا می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کلوپ ها و باشگاه های غواصی ساماندهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلوپ ها و باشگاه های غواصی ساماندهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید