کدام تیم ها صعود ایران را تهدید می نمایند؟

به گزارش وبلاگ تجارت، روز گذشته مسابقات دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی در هفته نهم به انتها رسید و همچنان رقابت تیم ها برای صعود برقرار است.

کدام تیم ها صعود ایران را تهدید می نمایند؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ تجارت، رقابت تیم ها در گروه های هشت گانه دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی برای صعود به دور نهایی مرحله مقدماتی، به اوج خود رسیده و در هفته پیش رو حدس و گمان ها به انتها خواهد رسید و چهره 12 تیم صعود نماینده رسماً معین می گردد؛ هر چند که در بازی های پیشین تکلیف صعود سوریه، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی معین شده و آن ها به اسم سرگروه صعود خود را قطعی نموده اند.

تکلیف قطر به اسم میزبان رقابت های جام جهانی هم معین است و حضور آن ها در دور دوم مسابقات مقدماتی تشریفاتی بوده و هشت سهمیه صعود به دور نهایی مرحله مقدماتی در رقابت های هفته انتهای معین می گردد؛ جایی که می تواند یک برد و تساوی، نه تنها سرنوشت یک تیم بلکه چند تیم را تغییر دهد. تکلیف سرگروه سه تیم و هم چنین صعود پنج تیم برتر دوم در هفته انتهای رقم می خورد.

گروه A: چین چشم انتظار هدیه ای از سوریه

صعود سوریه به اسم سرگروه مسجل شده و در هفته انتهای تیم های ملی سوریه و چین ملاقات رو در رو برگزار می نمایند؛ چینی ها فعلا در جدول برترین تیم های دوم در صندلی دوم هستند و تفاضل گل خوبی را هم دارند و می توانند صعود نمایند. پیروزی مقابل سوریه صعود آن ها را قطعی می نماید اما لغزش احتمالی آن ها می تواند فرصت طلایی را به دیگر تیم ها هدیه کند. ضمن آن که نتیجه جدال مستقیم ازبکستان-عربستان و ایران-عراق در سایر گروه ها، می تواند نقش پررنگی برای صعود چین به اسم تیم دوم داشته باشد.

گروه B: شگفتی سازی در روز انتهای؟

تساوی غیرمنتظره تیم ملی اردن در جدال شب گذشته مقابل کویت باعث شد تا صعود آن ها به دور نهایی مرحله مقدماتی به اما و اگر بکشد؛ اردنی ها برای صعود ابتدا باید از سد تیم قدرتمند استرالیا که صعودش به مرحله بعدی مسجل شده در هفته انتهای بگذرند و سپس نگاه شان به نتیجه سایر گروه ها باشد تا بتوانند برای صعود امیدوار باشند. با تساوی شب گذشته، امیدهای اردنی ها برای صعود به حداقل رسیده و برای صعود این تیم به دور نهایی باید منتظر شگفتی عظیم در روز انتهای رقابت های دور دوم بود.

گروه C: ایران-عراق، بکش تا زنده بمانی

شاگردان اسکوچیچ دیشب با گلباران کامبوج به صدر جدول رفتند اما ساعتی بعد عراق با یک پیروزی سخت مقابل هنگ کنگ به صدر گروه بازگشت تا جدال هفته انتهای سرنوشت گروه C را رقم بزند؛ با توجه به پیروزی تیم ملی عمان، کار برای صعود به اسم تیم دوم از این گروه بسیار سخت است. برنده مسابقه هفته انتهای ایران و عراق که سه شنبه پیش روی برگزار می گردد، صعود نماینده مستقیم از گروه سوم به دور نهایی رقابت ها خواهد بود و بازنده باید چشم انتظار تحولات دیگر گروه ها باشد تا بتواند در جدول برترین تیم های دوم مسافر دور نهایی گردد.

گروه D: جدالی سرنوشت ساز برای همه گروه ها

مصاف هفته انتهای ازبکستان و عربستان با توجه به این که شب گذشته هر دو تیم توانستند رقبای خود را شکست دهند، فراتر از سرنوشت گروه چهارم برای مشخص تکلیف دیگر گروه ها هم بسیار مهم است؛ چرا که در حال حاضر عربستان 17 امتیاز دارد و ازبکستان 15 امتیاز و یک تساوی در ملاقات رو در رو عربستان مقابل یمن دیده می گردد که باعث شد تا اگر عربستانی ها در صندلی چهارم قرار گیرند، 4 امتیاز از آن ها کسر گردد و شانس اول صعود به اسم تیم دوم می شوند.

از این حیث نتیجه ملاقات هفته انتهای عربستان و ازبکستان بسیار مهم است و پیروزی عربستان می تواند برای دیگر تیم های دوم خبر بهتری باشد تا این که ازبکستان بخواهد پیروز جدال هفته انتهای گردد و سرگروهی خود را جشن بگیرد.

گروه E: کار تیم برانکو تمام شد

در این گروه قطر صدرنشین شده و صدرنشینی آن ها باعث شده تا سهمیه صعود تیم های اول به عدد 7 تقلیل پیدا کند و 5 سهمیه صعود برای تیم های دوم ایجاد گردد چرا که آن ها خود میزبان جام جهانی هستند و حضورشان در مرحله مقدماتی تشریفاتی بوده است؛ تیم دوم این گروه یعنی عمان هم 7 مسابقه حساس خود مقابل رقبایش را انجام داده و هفته انتهای به مصاف بنگلادش می رود که نتیجه آن اهمیتی ندارد، چرا که بنگلادش تیم قعرنشین گروه است و در معادلات تیم های برتر دوم نتیجه بازی رو در رو با تیم قعرنشین گروه حذف می گردد.

فعلا شاگردان برانکو صدرنشین جدول برترین تیم های دوم هستند و باید دید روز انتهای چه معادلات رقم می خورد و سرنوشت صعود آن ها چه می گردد؛ با توجه به ملاقات مستقیم مدعیان دیگر گروه ها، شانس صعود عمانی ها بسیار بالاست.

گروه F: آرام ترین انتها بندی ممکن

ژاپن و قرقیزستان جدال هفته انتهای را برگزار می نمایند از طرفی تاجیکستان مقابل میانمار قرار می گیرد؛ در این گروه صعود ژاپنی ها هفته هاست مسجل شده و دو تیم قرقیزستان و تاجیکستان برای صندلی دوم جدول در تکاپو هستند. اما با توجه به کسب تنها 4 امتیاز (با حذف نتایج رودررو با تیم قعرنشین)، تیم دوم جدول گروه شش شانسی برای صعود ندارد و باید گفت که در روز انتهای رقابت ها، آرام ترین و بی استرس تیم ها در این گروه توپ می زنند. چرا که نتایج شان روی سرنوشت دیگر گروه ها هم اثری ندارد.

گروه G: شگفتی ویتنامی ها تکمیل می گردد

اگر سوت اشتباه داور ژاپنی در مسابقه دیشب نبود، الان معادلات این جدول به طور دیگری آنالیز می شد اما حالا ویتنام صدرنشین است و امارات در صندلی دوم؛ این دو تیم هفته انتهای جدال رودررو خواهند شد و برنده مسابقه سرگروهی اش مسجل می گردد و تیم دوم به کورس برترین تیم های دوم می رود تا بتواند صعود کند. بازی رفت را ویتنامی ها برده اند و اگر آن نتیجه تکرار گردد، احتمال رقم خوردن یکی از عظیم ترین شگفتی های جام وجود دارد که امارات نتواند به مرحله نهایی صعود کند و در جدول برترین تیم های دوم حذف گردد. اگر امارات پیروز هفته انتهای باشد، ویتنام شانس بالایی برای صعود به اسم تیم دوم برتر با 11 امتیاز دارد.

گروه H: لبنان در دور نهایی؟ اما و اگر!

این گروه با توجه به حذف کره شمالی در روز انتهای تنها یک مسابقه خواهد داشت که اتفاقا می تواند در سرنوشت دیگر گروه ها دخیل باشد؛ چرا که تیم های ملی کره جنوبی و لبنان به مصاف همدیگر خواهند رفت، لبنانی ها که 10 امتیاز دارند و در جدول تیم های برتر دوم، موقعیت خوبی برای خود به دست آورده اند حتی با تساوی مقابل کره جنوبی هم می توانند امید زیادی برای صعود داشته باشند و اگر کره را شکست بدهند، صعودشان به اسم تیم برتر دوم قطعی است. البته که در این میان، پیروزی کره جنوبی هم می تواند صعود لبنان را به اما و اگر و نتایج دیگر گروه ها بکشاند و شانس لبنانی ها کم رنگ می گردد و باید دید در هفته انتهای و جدال رو در رو چه نتیجه ای رقم خواهد خورد.

ورزش3

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کدام تیم ها صعود ایران را تهدید می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام تیم ها صعود ایران را تهدید می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید