نگاهی به ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس برای دربی؛ نفرات همیشگی یا تغییرات اساسی

به گزارش وبلاگ تجارت، خبرگزاری خبرنگاران- سرمربی پرسپولیس برای انتخاب ترکیب اصلی خود با چالشهای مختلفی دست به گریبان است.

نگاهی به ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس برای دربی؛ نفرات همیشگی یا تغییرات اساسی

به گزارش وبلاگ تجارت، دربی 97 در حالی برگزار می گردد که پرسپولیس در فصل جاری هرگز ترکیب یکسانی نسبت به بازی قبلی نداشته و یحیی در هر بازی تغییراتی را در تیمش به وجود آورده که البته بسیاری از این موارد در اثر مصدومیت بوده است. کادرفنی پرسپولیس برای بازی با استقلال، احسان پهلوان و سیدجلال حسینی را در اختیار ندارد و سایر بازیکنان در دسترس هستند؛ گروهی 18 نفره از فوتبافهرست هایی که البته شاید فرصت برابر برای حضور در دربی نداشته باشند و یحیی درباره بسیاری از نامهای ترکیب اصلی به جمع بندی رسیده است.

پرسش اول از کادرفنی قرمزها انتخاب سیستم موردنظر خواهد بود؛ اینکه با 4 مدافع و هافبک وارد زمین شوند از سیستم 3-4-3 یا 3-5-2 بهره ببرند. پرسپولیس در دو بازی با دفاع سه نفره وارد زمین شد و سپس حمید مطهری دستیار یحیی با دفاع از این ارنج، هدف تیم را بازی به سبک چلسی توماس توخل مطرح نمود اما با این حال قرمزها در دو بازی اخیر با سیستم 4-4-2 همیشگی به پیروزی رسیدند.

نکته دیگر ترکیب پرسپولیس، انتخاب دروازه بان خواهد بود. در فصل جاری حامد لک 5 بار و بوژیدار رادوشویچ 2 بار به میدان رفته اند اما باتوجه به عملکرد لک در دو بازی گذشته، بعید است که یحیی گل محمدی تغییری در این پست ایجاد کند. با این حال حضور یک دروازه بان ذخیره مطمئن باعث شده که یحیی نگرانی خاصی از این بابت نداشته باشد.

پرسش بعدی مربوط به سه یا چهار عناصر خط دفاعی است. اگر قرار به استفاده از ارنج مثل بازی قبل باشد، برای زوج خط دفاعی علی نعمتی، فرشاد فرجی و بعلاوه علیرضا ابراهیمی در دسترس هستند. در سمت راست با بازگشت سیامک نعمتی و عملکرد قابل قبول مهدی شیری، سرخپوشان شرایط خوبی دارند اما در سمت چپ آسیب دیدگی سعید آقایی در بازی قبلی سبب شده تا علامت سوالی بزرگ در این باره شکل بگیرد.

پرسپولیس در خط میانی همواره تغییراتی را داشته و حالا اگر سعید آقایی بیرون بنشیند، وحید امیری با حضور در این پست، تغییر در خط هافبک را لاجرم خواهد نمود. پرسپولیس برای پست هافبک دفاعی چهار بازیکن را در اختیار دارد: شریفی، اسدی، کمال و سرلک. در سمت چپ مهدی ترابی اولویت نخست است و در سمت راست سیامک نعمتی، امید عالیشاه و وحید امیری در اختیار کادرفنی خواهند بود.

سرخ ها در بازی قبلی از زوج عیسی آل کثیر و مهدی عبدی در خط حمله استفاده کردند و حالا با بازگشت امید عالیشاه، یک آپشن تازه هم در اختیار کادرفنی قرمزها نهاده شده است. بعلاوه وحید امیری و حامد پاکدل دو بازیکن دیگری هستند که در صورت احتیاج می توانند در این پست به میدان بروند. اگر قرار باشد دو مهاجم در ترکیب قرار بگیرد، باید دید برنامه هجومی یحیی گل محمدی چه خواهد بود.

از طرفی استقلال در حالی به مصاف پرسپولیس می رود که ابهامات زیادی در مورد ترکیب این تیم و انتخاب چینش نفرات اصلی وجود دارد. فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دربی خاطرنشان کرد که وریا غفوری را برای دربی در اختیار ندارد و حضور آرش رضاوند برای ملاقات فردا ناتعیین است. عدم حضور نام غفوری در فهرست بازی فردا، غیبت او را قطعی کرد ضمن اینکه سرمربی استقلال از بردن نام گلر خود در بازی اجتناب کرد تا بدین شکل حداقل 3 ابهام درخصوص ترکیب آبی ها وجود داشته باشد و باید منتظر تصمیم تیم پزشکی و در نهایت اعلام کادرفنی ماند.

استقلال برای دروازه سه گزینه داشت که با خط خوردن رشید مظاهری، حالا دو گزینه پیش روی کادرفنی است. در 3 بازی گذشته، این علیرضا رضایی بود که در ترکیب اصلی نهاده شد و دست بر قضا خوب ظاهر شد. سیدحسین حسینی نیز برای این ملاقات از آمادگی کاملی برخوردار است و به درستی تعیین نیست چه کسی فردا در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. مجیدی دو دروازه بان آماده در اختیار دارد و از این بابت نگرانی نخواهد داشت.

نکته مبهم دیگر، نوع چینش بازیکنان و سیستم مدنظر مجیدی است. استقلال در آبادان تغییر آرایش داد و با سیستم 4 دفاعه وارد زمین شد که این مسئله باعث نیمکت نشینی محمد دانشگر شد. اگر مجیدی قصد داشته باشد دوباره با سیستم 3 دفاعه پای به زمین مسابقه بگذارد، باید شاهد بازگشت دانشگر به ترکیب اصلی باشیم، در غیر اینصورت یکی از میان مرادمند یا دانشگر باید روی نیمکت بنشیند چرا که حضور یزدانی در ترکیب اصلی قطعی است.

در خط میانی نیز حضور آرش رضاوند در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. این بازیکن دچار مصدومیت شده و باید دید او به بازی فردا می رسد یا مجیدی جانشین دیگری برای او در نظر دارد. گفته می گردد در صورت غیبت قطعی رضاوند، این رضا آذری خواهد بود که در ترکیب اصلی به میدان می رود. غیبت وریا غفوری نیز در دربی فردا قطعی شده و کادرفنی آبی ها در پی انتخاب برترین جانشین برای کاپیتان تیمش است. محتمل ترین گزینه این است که شاهد عقب آمدن کوین یامگا باشیم و این بازیکن خارجی دربی را در سمت راست بازی کند.

در خط حمله نیز عملکرد رودی ژستد، کادرفنی را قانع نکرده و هر لحظه امکان تغییرات و حضور ارسلان مطهری از ابتدا در ترکیب اصلی وجود دارد. انتظار می رفت تا مهاجم اهل کشور بنین بتواند در بازی های گذشته پایش به گلزنی باز گردد ولی این مسئله رخ نداده است و این بازیکن، مطهری را به عنوان آلترناتیو خود می بیند. تمام این مسائل سبب شده که تشخصی ترکیب استقلال برای ملاقات امروز امری سخت و سخت باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس برای دربی؛ نفرات همیشگی یا تغییرات اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به ترکیب احتمالی استقلال و پرسپولیس برای دربی؛ نفرات همیشگی یا تغییرات اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید