علی نژاد: مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچکدام از باشگاه ها را نخواهد داشت، استقلال جدا از بقیه باشگاه ها نیست

به گزارش وبلاگ تجارت، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: بدیهی است که مصوبه سازمان لیگ و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اجرا خواهد شد و مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچکدام از باشگاه ها را نخواهد داشت.

علی نژاد: مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچکدام از باشگاه ها را نخواهد داشت، استقلال جدا از بقیه باشگاه ها نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ تجارت، مهدی علی نژاد در مجمع عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: خیلی خوشحالم که در جمع خانواده عظیم ورزش جانبازان و معلولین هستم. این فدراسیون محصول انقلاب است و ورزشکارانش بارها باعث خوشحالی مردم شده اند. امروز کار کردن در چنین فدراسیونی و هیئت های آن یک مجاهدت است. ما شرایط خوبی را طی سال های اخیر در ورزش معلولان داشته ایم.

وی اضافه نمود: جدا شدن چند رشته از فدراسیون جانبازان به معنای آن نیست که هیئت های استانی نباید دیگر به ورزشکاران سرویس بدهند و یاری نمایند. سال آینده باید راهی پارالمپیک شویم و باید نتایج خوبی بگیریم. ان شاالله سهمیه های بیشتری هم کسب گردد. درباره برگزاری اردوها نیز به شرط تایید پروتکل های بهداشتی، تعدادی از مجوزهای برگزاری اردوها در بیست رشته صادر شده است. این کار برای فدراسیون جانبازان نیز آنالیز می گردد. در حال حاضر نیز منعی برای برگزاری اردو با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد و باید قرنطینه و دیگر مسائل رعایت گردد. فکر می کنم امکان این کار با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش وجود دارد.

وی درباره استخدام ورزشکاران پارالمپیکی گفت: پیشنهاد اصلاح این قانون به هیئت وزیران ارسال شده است و باید در آنجا تصویب گردد.

علی نژاد مطرح نمود: امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که به شرایط عادی برگردیم و شر این ویروس از سر همه جهان کم گردد.

وی در جمع وبلاگ تجارت توضیح داد: امروز مجمع سالیانه فدراسیون جانبازان و معلولین بود. مطابق همواره گزارش های مختلف ارائه شد و برنامه سال 99 به تصویب رسید. نکته مهمی که وجود دارد در سال 99 با توجه به شیوع کرونا خیلی از اردوها تعطیل شد، اما با توجه به مجوزی که از اداره بهداشت دریافت کردیم، در حال این هستیم که با تصویب پروتکل های بهداشتی مجوز آغاز اردوهای تیم ملی را صادر کنیم. تا الان هم مجوز نزدیک به بیش از 20 رشته را صادر کردیم. به فدراسیون جانبازان هم اعلام شد که اگر شرایطش را داشته باشند، می توانند با فدراسیون پزشکی و ورزشی مذاکره نمایند و اگر مجوزش صادر شد، اردوهای خود را آغاز نمایند. این خبر خوشی است برای ملی پوشان ما در این رشته. از طرفی هم تعویق پارالمپیک باعث شد برنامه ها کمی تغییر کند ولی ما باید آماده باشیم تا حضور موفقی در این بازی ها داشته باشیم. همواره ورزشکاران جانبازان و معلولان افتخارآفرین بودند و اعتقاد دارم که این افتخارآفرین هم سال آینده تکرار خواهد شد.

علی نژاد درباره اینکه به نظرش چه زمانی مجوز آغاز تمرینات فدراسیون جانبازان و معلولان صادر خواهد شد؟ گفت: این بستگی به خود فدراسیون دارد که چه زمانی پروتکل ها را ارائه دهد. فکر می کنم اگر این اتفاق بیفتد کمتر از یک هفته این مجوز هم صادر می گردد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص حمایت این وزارت خانه از رشته های مختلف از جمله فدراسیون جانبازان و معلولان، توضیح داد: به طور کلی بخش عمده ای از بودجه هیئت های ما از محل 27 صدم، بر ارزش اضافه نموده است که به وسیله استان ها تقسیم می گردد نه فدراسیون. ما سال گذشته حدود 11 درصد بیشتر از این مبلغ به ما اختصاص نیافت و سال جاری هم تا الان اتفاق خاصی نیفتاده است ولی قول های گرفته شده تا سال جاری شرایط بهتری داشته باشیم. طبیعی است این پول ها به استان ها داده خواهد شد و به وسیله مدیران کل به هیئت ها پرداخت می گردد. البته حدود 10 درصد از بودجه هیئت ها را هم سعی می کنیم به وسیله فدراسیون به آن ها تزریق کنیم.

علی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا هیئت های ورزشی می توانند روی حمایت وزارت ورزش حساب نمایند، خاطرنشان کرد: بدیهی است تا الان هم وزارت ورزش حمایت های خوبی از هیئت ها داشته است و این بازهم ادامه خواهد داشت، اما روسای فدراسیون ها و هیئت ها باید بدانند که یکی از منابع آن ها منابع غیردولتی است و باید خودشان کوشش نمایند و منابع مختلفی از بخش های خصوصی و دولتی غیر از وزارت ورزش داشته باشند. اصولاً یکی از وظایف روسای فدراسیون و هیئت ها همین است.

وی در خصوص سالن های ورزشی که در اختیار هیئت های ورزشی قرار نمی گیرد نیز مطرح نمود: ما اگر در استانی سالن هایی داشته باشیم که سندش به نام وزارت ورزش باشد، ما این آمادگی را داریم که به درخواست مدیرکل مجوزهایی دریافت کنیم که این سالن ها به صورت سه ساله و رایگان در اختیار هیئت ها قرار بگیرد و شامل ماده 88 نگردد. این کار را هم با همکاری فدراسیون ها در حال اجرا هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص بحث جدایی رشته های ورزشی نیز توضیح داد: موضوع به این شکل نیست اما قرار است آنالیز های گردد که این جداسازی باعث رشد رشته ها شده یا خیر. اگر واقعاً جداسازی یکی، دو سال قبل نتیجه خوبی نداشته باشد، قطعاً تجدید نظر خواهد شد. جداسازی فقط یک دفعه صورت گرفته است که دو سال پیش بود و یکسری رشته ها جدا شدند و این کار نیز به خاطر الزامات بین المللی بود. به واسطه این الزامات بین المللی بازگشت یکسری رشته ها به فدراسیون جانبازان سخت است و بنابراین گفتیم که این موضوع توسط فدراسیون جانبازان و دستگاه های مربوط آنالیز گردد تا اگر اشکال وجود دارد آنها را رفع کنیم. بازگشت رشته ها آخرین اقدام می تواند باشد و اساس باقی مانده همان تصمیم گذشته است. تصمیمات ممکن است تغییر کند و طبیعی است که خیلی اقدامات اینگونه ممکن است بیفتد، اما در خصوص این اقدام خاص تنها یک بار این رخ داده است که دو سال پیش بود و همان تصمیم همچنان باقی است.

وی در خصوص سیستمی شدن تشکیلات ورزشی کشورمان گفت: حتما به صورت سیستمی بوده است و اصلا بحث سلایق در میان نیست و بحث الزامات بین المللی در میان است. در حال حاضر نیز قرار بر بازگشت این رشته ها نیست و فقط عنوان شد که باید آنالیز گردد که این انتزاع چه آثاری داشته است. باید هر تصمیمی که گرفته می گردد بعد از مدتی آنالیز تا مشخص گردد چه اثراتی داشته است و تصمیم درستی بوده است یا اشکالاتی داشته است و اگر اشکالی وجود داشته باشد، اصرار بر آن فکر نمی کنم عقلایی باشد.

معاون قهرمانی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص تغییرات مداوم مدیران در باشگاه های سرخابی و هزینه اینگونه تغییرات اضافه نمود: در صداو سیما نیز خیلی از مدیران رفت و آمد داشتند و این موضوع در خصوص مدیران طبیعی است و من متوجه هزینه آن نمی شوم. تغییر مدیران قوائدی دارد و در همه سازمان ها نیز مدیران می آیند و می فرایند. این سوال نیز سوال عجیبی است.

علی نژاد در خصوص اینکه به طور مثال در باشگاه استقلال یک مدیر بیش از چهار ، پنج مرتبه در طی دو دهه مدیرعامل شده و پس از مدتی تغییر نموده است، گفت: اخیرا که تغییراتی در مدیران خود نداده ایم و مگر قرار است تغییراتی داشته باشیم؟ در صدا و سیما مگر مدیران تغییر نکردند و از یک شبکه به شبکه دیگر نمی فرایند؟ ما این چیزها را دیدیم و اگر دوست دارید اسم بیاورم(باخنده).

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی وبلاگ تجارت در خصوص بحث بازگشت استراماچونی و اینکه این مربی ایتالیایی با توجه به قانون عدم حضور مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ سال آینده امکان بازگشت به استقلال را خواهد داشت، توضیح داد: فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهار نظر شفاف و روشنی نموده است. فکر می کنم بر اساس آنچه کمیته مشخص شرایط خاطرنشان کرد، بدیهی است که مصوبه سازمان لیگ و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اجرا خواهد شد و مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچکدام از باشگاه ها را نخواهد داشت. استقلال نیز قطعا جدا از بقیه باشگاه ها نیست و همه باید طبق مقررات و دستورالعمل ها عمل نمایند.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در خصوص ثبت نام انتخابات بعضی فدراسیون ها و احتمال برگزاری مجمع انتخاباتی آنها با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به مصوبات اخیری که داده شد و خیلی از اجتماعات در همین ایام اخیر برگزار گردید و مدارس نیز همانطور که می دانید بازگشایی شدند، لذا به نظر نمی آید مسئله ای در این زمینه داشته باشیم. به محض اینکه اعلام صلاحیت کاندیداها اعلام گردد انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "علی نژاد: مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچکدام از باشگاه ها را نخواهد داشت، استقلال جدا از بقیه باشگاه ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچکدام از باشگاه ها را نخواهد داشت، استقلال جدا از بقیه باشگاه ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید