داوطلبان شهرهای قرمز در محل زندگی خود کنکور می دهند

به گزارش وبلاگ تجارت، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ملاک معین شهرها به اسم حوزه آزمون سراسری در سال گذشته وجود 250 داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر بود. سال جاری برای کاهش تردد کنکوری ها، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر به 150 نفر کاهش یافته و داوطلبان شهرهای قرمز در شهر محل سکونت خود آزمون خواهند داد.

داوطلبان شهرهای قرمز در محل زندگی خود کنکور می دهند

به گزارش وبلاگ تجارت، فاطمه زرین آمیزی در تبادل نظر با ایرنا گفت: در آزمون سراسری سال گذشته، ملاک مشخص حوزه این بود که اگر 250 داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر وجود داشت، آن شهر حوزه برگزاری کنکور می شد. سال جاری برای کاهش تردد کنکوری ها، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر از 250 نفر به 150 نفر کاهش یافت.

وی اضافه نمود: کنکور سراسری 1400 در 414 شهرستان و سه هزار و 522 حوزه برگزار می گردد که تعداد حوزه ها و شهرها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

زرین آمیزی بعلاوه از برگزاری آزمون سراسری 1400 در 11 کشور خارجی اطلاع داد و گفت: تعداد کشورها نسبت به سال قبل تفاوتی ندارد و در کشورهای قطر، ترکیه، مالزی، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، امارات، آلمان، کویت و عمان آزمون برگزار می گردد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به دانشگاه های محل برگزاری کنکور 1400 خاطرنشان کرد: کنکور سراسری، آزمون وزارت علوم است و دانشگاه ها همه پتانسیل خود را در اختیار برگزاری آزمون قرار می دهند. با این حال، مواقعی در شهر محل برگزاری، دانشگاه نداشتیم که از دانشگاه آزاد یا پیغام نور و مدارس آموزش و پرورش استفاده کردیم.

زرین آمیزی ادامه داد: دانشگاه های محل برگزاری آزمون از روز قبل تعطیل می شوند تا شرایط را برای حضور داوطلبان مهیا نمایند.

وی بعلاوه درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری، گفت: پروتکل های بهداشتی در شهرهای قرمز سختگیرانه تر اجرا می گردد؛ مهمترین بخش این پروتکل ها، افزایش تعداد شهرهای برگزاری آزمون به منظور کاهش تردد داوطلبان است و معیار وجود 150 داوطلب در هر شهر به این هدف یاری کرد.

زرین آمیزی خاطرنشان کرد که در شهرهای قرمز هیچ ترددی انجام نمی گردد و داوطلبان از این شهرها برای شرکت در کنکور خارج نخواهند شد که باعث شیوع بیماری نشوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموز کشور با بیان اینکه سال گذشته پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری به طور کامل اعمال شده است، یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری سال گذشته 90 درصد رعایت شده بود. بعلاوه وزارت بهداشت هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای داوطلبان به کرونا بر اثر حضور در آزمون دریافت نکرد.

کنکور سراسری 1400 در روزهای 9 تا 12 تیر ماه با یک میلیون و 367 هزار و 852 داوطلب برگزار خواهد شد و توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از 6 تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور شروع می گردد.

مهلت خوداظهاری داوطلبان کنکور سراسری از 30 خردادماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور شروع شد و تا امروز سه شنبه اول تیرماه ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "داوطلبان شهرهای قرمز در محل زندگی خود کنکور می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلبان شهرهای قرمز در محل زندگی خود کنکور می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید