خبرنگاران یک کیف مدرسه و یک جهان امید

به گزارش وبلاگ تجارت، تهران - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها گفت: یکی از دلایل مهاجرت افراد به شهرهای عظیم تر و بعدها ابتلا آنها به اعتیاد و کارتن خوابی، مدرسه نرفتن و نبود آموزش هنگام در دوره کودکی است، پس رساندن یک کیف مدرسه می تواند سرنوشت آنان را تغییر بدهد و مانع از بازماندگیشان از تحصیل گردد.

خبرنگاران یک کیف مدرسه و یک جهان امید

شاید هیچ کدام از ما باور نداشته باشیم که یک کیف پر از لوازم التحریر مدرسه چقدر می تواند در سرنوشت بچه ها مناطق صفر مرزی اهمیت داشته باشد.

بچه های که به خاطر فقر اقتصادی خانواده، حسرت یک کیف در دلشان می ماند و شاید هرگز شانس ورود به هیچ مدرسه ای را پیدا ننمایند. پس از آنچه می گردد؟ پسران به ناچار وارد کار قاچاق می شوند و دخترها مجبور هستند پای سفره عقد بنشینند و برخلاف میل باطنی راهی خانه بخت شوند.

اما شاید اگر یک کیف مدرسه در زمان مناسب به دستشان می رسید، خانواده هایشان اجازه می دادند فرزندانشان ادامه تحصیل دهند. آن وقت بدون شک ورق زندگی شان برمی گشت.

حال از زمان آغاز سال تحصیلی با وجود اینکه به دلیل کرونا کلاس ها بیشتر به صورت آنلاین برگزار می گردد اما احتیاج به مدرسه رفتن و تحصیل به ویژه در مناطق محروم کشور بیش از قبل احساس می گردد.

در این شرایط که خانواده های محروم به خاطر مسائل اقتصادی و اشتغال، دستشان خالی تر از قبل شده، شاید تأمین نان شب از فرستادن بچه هاشان به مدرسه واجب تر باشد.

به همین دلیل خیلی از خیریه ها و سازمان های مردم نهاد بیش از گذشته در تلاشند تا کیف و لوازم مدرسه را به دست دانش آموزان محروم در سراسر کشور برسانند.

در این میان جمعیت طلوع بی نشان ها نیز در قالب پویش نقطه صفر مرزی، اقدام به جمع آوری یاری های مردمی برای تهیه کیف و لوازم مدرسه نموده و تا به امروز پیروز شده پنج هزار کیف مدرسه را به دست دانش آموزان کم برخوردار برساند.

کیف مدرسه نجات بخش

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها در این باره می گوید: پویش نقطه صفر مرزی را از سال 94 آغاز کردیم. در واقع اهمیت آموزش و مدرسه رفتن بچه ها به شدت احساس می شد و طی تجربیاتی که در این سال ها به دست آورده ایم، متوجه شدیم یکی از دلایل اصلی مهاجرت افراد به شهرهای عظیم تر و بعدها درگیر شدن آنها به اعتیاد و کارتن خوابی، مدرسه نرفتن و عدم آموزش هنگام کودکی بوده است.

به گفته اکبر رجبی مشهود، آنها در مصاحبه به مراجعان خود که اغلب درگیر اعتیاد و کارتن خوابی هستند گفته اند فقر اقتصادی خانواده هایشان اجازه نداده تا سر فرصت مدرسه بروند. درحالی که به شدت تشنه آموزش بودند و دلشان می خواست مثل افراد دیگر آینده درخشانی داشته باشند.

وی ادامه داد: اما شرایط زندگی و محیط، فقر فرهنگی و اقتصادی خانواده ها و خیلی از دلایل دیگر راستا سرنوشت آنها را به سمت اشتباهی سوق داد.

به همین دلیل اهمیت مدرسه رفتن دانش آموزان مناطق محروم در فهرست برنامه های جمعیت طلوع بی نشان ها نهاده شد.

رجبی مشهود اضافه کرد: مجموعه ما بیشتر در زمینه کاهش آسیب و حمایت از افراد درگیر اعتیاد و کارتن خوابی و یاری به آنها برای بازگشت به زندگی عادی شان فعالیت دارد اما از آنجایی که همواره پیشگیری بهتر از درمان است، در تلاشیم تا هر ساله کیف و لوازم التحریر مدرسه را به بچه ها محروم کشور به ویژه در نقاط صفر مرزی برسانیم. در واقع هدف این است این چرخه معیوب متوقف شده و بهترین درمان، بدون شک آموزش است. چون بازماندگی از تحصیل بچه ها آنها را وارد راستای می نماید که علاقه ای به انجام آن ندارند اما به اجبار مجبور هستند برای مثال کولبری نمایند یا وارد قاچاق شده یا ازدواج نمایند.

به گفته مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها، مواردی را شاهد بوده ایم که پدر به خاطر آبرویش و اینکه هزینه تأمین لوازم مدرسه فرزندش را نداشت اجازه تحصیل و مدرسه رفتن را به وی نمی داد. همین یک کیف مدرسه و لوازم داخل آن یاری می نماید بچه ها به مدرسه بروند و برای بهبود کیفیت زندگی و آینده شان درس بخوانند.

همراهی مردمی تا تأمین سقف 40 هزار کیف مدرسه

سال جاری جمعیت طلوع بی نشان ها، سقف 40 هزار تأمین کیف ولوازم التحریر مدرسه را در نظر گرفته که تا به امروز از این تعداد بیش از پنج هزار کیف مدرسه تهیه و در مناطق محروم توزیع شده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان ها این پک آموزشی شامل کیف، دفتر، مداد، اتوماتیک، خط کش، پاک کن، تراش، مدادرنگی، پرگار و… بوده است.

وی اضافه کرد: این لوازم التحریر در مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه، گلستان، خراسان شاقتصادی، مازنداران، هرمزگان، بندرعباس، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی،لرستان و خوزستان توزیع شده و امیدواریم با یاری های مردمی بتوانیم با تهیه کیف و لوازم التحریر بیشتر دانش آموزان مناطق بیشتری را شاد و راهی مدرسه کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یک کیف مدرسه و یک جهان امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک کیف مدرسه و یک جهان امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید