خبرنگاران کارشناس بسکتبال: باید از جذب بازیکنان خارجی در لیگ زنان استقبال کرد

به گزارش وبلاگ تجارت، تهران- خبرنگاران- کارشناس بسکتبال زنان گفت: باید از جذب بازیکنان خارجی در لیگ استقبال کرد. هر چند سبب نیمکت نشینی دختران ایران می شود اما به رشد آنان کمک می کند.

خبرنگاران کارشناس بسکتبال: باید از جذب بازیکنان خارجی در لیگ زنان استقبال کرد

آزاده معینی روز چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ تجارت در خصوص اضافه شدن مربی و بازیکنان خارجی به تیم های باشگاهی در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال زنان گفت: حضور بازیکنان خارجی کمک بزرگی به بازیکنان داخلی می کند و نقش مهمی در رشد و پیشرفت آنان دارد. هر چند بازیکن خارجی مهرام دیر به این تیم اضافه و این امر به شکست آنان منجر شد. نارسینا هم بازیکنی را جذب کرده که از نظر کیفی خیلی خوب است.

وی در خصوص نیمکت نشینی دختران ایرانی با حضور بازیکنان خارجی، گفت: این موضوع را قبول ندارم و طبیعی است که وقتی تیمی بازیکن خارجی جذب کند، بسکتبالیست های ایرانی در بازی ها نیمکت نشین می شوند و بازی کمتری به آنان می رسد اما اگر در این سطح بازیکن خارجی وارد ایران شود، ایده آل است و دختران ایران می توانند از دانش آنان بهره ببرند.

کارشناس بسکتبال در خصوص شکست های مکرر تیم شهر گرگان یادآور شد: سرمربی و بازیکنان این تیم در این فصل از شهر گرگان جدا شدند و به تیم مهرام رفتند و به همین دلیل نماینده گرگان همواره شکست می خورد. در گروه گرگان هم تیم های راحتی هستند و از بازیکنان ملی و خارجی استفاده نشده است و به دلیل ضعیف بودن بازی ها، دیدارهای گروه (ب) را دنبال نمی کنم اما در گروه (الف) حضور بازیکنان خارجی و ملی بازی ها را سخت و هیجان انگیز کرده است.

وی درباره ضعف بسکتبال زنان ایران گفت: یکی از ضعف های بسکتبال زنان این است که مربیانی سطح 2 به آموزش در رده پایه می پردازند و بازیکنان سطح یک در حال بازی هستند و به مربیگری نمی رسند. حضور مربی خارجی و آموزش آن به بازیکنان و حتی مربیان رده پایه خیلی مفید است و می تواند نقش تاثیرگذاری در رشد بسکتبال زنان ایران داشته باشد.

معینی در خصوص تیم ملی بسکتبال زنان ایران گفت: ملی پوشان بازی های برون مرزی کمی دارند و باید تجربه آنان با اردو و بازی های تدارکاتی زیاد شود. در حال حاضر برگزاری اردو تنها امکاناتی است که می توان به ورزش زنان داد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کارشناس بسکتبال: باید از جذب بازیکنان خارجی در لیگ زنان استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارشناس بسکتبال: باید از جذب بازیکنان خارجی در لیگ زنان استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید