ادعای آمریکا: ایران به یمن سلاح قاچاق می نماید

به گزارش وبلاگ تجارت، یکی از سخنگو های وزارت خارجه آمریکا ایران را به حمایت نظامی از نیروهای جنبش انصارالله یمن متهم کرد و گفت که واشنگتن کوشش دارد مانع از تحقق این حمایت گردد.

ادعای آمریکا: ایران به یمن سلاح قاچاق می نماید

به گزارش فارس؛ این مقام آمریکایی آدینه شب به شبکه الحدث عربستان سعودی گفت که واشنگتن انصارالله یمن ار مسئول حمله به عربستان سعودی و استان مأرب می داند و آن ها را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در خصوص اقدام وزارت خزانه داری این کشور در اعمال تحریم علیه دو تن از فرماندهان این جنبش گفت که در صورت احتیاج واشنگتن تحریم های اضافی بر انصارالله یمن وضع خواهد نمود.

وزارت خارجه َآمریکا ایران را به داشتن نقش منفی در یمن متهم کرد و مدعی شد که تنها این آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی به یمن است که به دنبال دست یابی به راه چاره مسالمت آمیز هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: پیغام های ایران در یمن بسیار واضح است و ما از [انصارالله] حوثی می خواهیم که حملات خود را متوقف نمایند.

این مسئول آمریکایی ایران را به کوشش برای دست یابی به سلاح هسته ای متهم کرد و گفت که باید ابتدا با برنامه هسته ای ایران تعامل کرد. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور گزینه های لازم برای فشار به ایران و متوقف کردن آنچه را که وی قاچاق سلاح از ایران به یمن نامیده، آنالیز خواهد نمود.

آمریکا از زمان دولت باراک اوباما تا به امروز از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن که ده ها هزار کشته و زخمی داده، حمایت نموده است و اخیراً برای اعمال فشار به انصارالله یمن، دو تن از فرماندهان آن را تحریم نموده است.

منبع: فرارو

به "ادعای آمریکا: ایران به یمن سلاح قاچاق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای آمریکا: ایران به یمن سلاح قاچاق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید