احتمال وقوع پیک نو کرونا، زمان طلایی برای تزریق واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ تجارت، از آنجایی که دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری گفت حدود 40 درصد از موارد کرونایی در کشور، از نوع سویه اُمیکرون هستند، آیا احتمال بروز پیک نو وجود دارد؟

احتمال وقوع پیک نو کرونا، زمان طلایی برای تزریق واکسن کرونا

آنطور که تسنیم گزارش داده، داوود پیغام طبرسی عضو کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: درباره شرایط کرونا در کشور گفت: شرایط بستری و مرگ و میر تغییر چندانی ننموده است اما در هفته گذشته مراجعات سرپایی به علت کرونا، 20 درصد افزایش پیدا نموده است.

تعداد بیماران سرپایی را نمی توان پیک تازه حساب کرد

وی اضافه کرد: این افزایش تعداد بیماران سرپایی را نمی توان پیک تازه حساب کرد اما با توجه به شیوع اومیکرون در کشورهای دنیا و ورود این سویه به کشور، احتمال وقوع موج تازه کرونا وجود دارد اما زمان شروع این موج بستگی به مقدار تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا ادامه داد: تا به امروز حدود 12 میلیون نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و باید 50 تا 60 میلیون نفر دوز سوم واکسن را تزریق نمایند.

علت پایین بودن آمار واکسیناسیون دوز سوم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره علت پایین بودن آمار واکسیناسیون دوز سوم توضیح داد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به دو علت می تواند پایین باشد؛ اول آن که بیشتر افراد در ماه های اخیر واکسینه شده اند و هنوز سه ماه از تزریق نوبت دوم آنها نگذشته است و علت دیگر نیز این است که به علت فروکش کردن کرونا مردم احساس می نمایند که نیازی به تزریق دوز سوم وجود ندارد در حالی که این تصور اشتباه است.

زمان طلایی تزریق دوز سوم واکسن کرونا

وی تأکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که الان برترین زمان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا است زیرا واکسیناسیون قبل از شروع موج تازه کرونا با اومیکرون، اثربخشی بهتری خواهد داشت.

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان این که مطالعات نشان داده که تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کرونا باعث افزایش سطح ایمنی در مقابل اومیکرون می گردد، تأکید کرد: افرادی که دو دوز واکسن کرونا تزریق نموده اند ممکن است با درصد بیشتری به اومیکرون مبتلا شوند اما تزریق دوز سوم واکسن کرونا می تواند از ابتلا و بستری جلوگیری کند.

لازم به ذکر است سویه اومیکرون گونه ای از کروناست که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده و به علت جهش های متعدد و امکان سرایت پذیری بالاتر، جزو سویه های نگران نماینده ویروس کرونا طبقه بندی شده است.

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا وبلاگ تجارت دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "احتمال وقوع پیک نو کرونا، زمان طلایی برای تزریق واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع پیک نو کرونا، زمان طلایی برای تزریق واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید